نوع حاکمان جهان شرمنده ملت ایران در دفاع هشت ساله هستند
کد خبر: 3530529
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
حجت‌الاسلام شکوری:

نوع حاکمان جهان شرمنده ملت ایران در دفاع هشت ساله هستند

گروه سیاسی: امام جمعه خوی با اشاره به اینکه بیش از 445 شرکت غربی در تجهیز ماشین جنگی عراق شرکت داشتند افزود: بیش از 100 شرکت بزرگ که نوعاً آلمانی بودند مواد و تجهیزات شیمیایی و بمبهای شیمیایی برای حزب بعث تولید می کردند لذا بدین طریق می توان گفت نوع حاکمان جهان شرمنده ملت ایران در دفاع 8 ساله هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی حجت الاسلام  سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته با توصیه نمازگزاران به رعایت کردن تقوا اظهار کرد: 53 کشور جهان که نوعاً کشورهای مسلمان عرب زبان بودند بصورت رسمی از صدام حمایت می کردند چه از طریق کمک مالی ،فرودگاهی ،تسلیحاتی ،تبلیغاتی و نظامی که در میان حدود 70 هزار اسیر عراقی در ایران 14 هزار نفر اسیر نظامی با 15 ملیت غیر عراقی بودند.
وی گفت: در طول قرن های اخیر تنها کشوری که همه قدرتهای بزرگ و پیروان آنان علیه او متحد شدند ایران اسلامی در جنگ تحمیلی بود.
خطیب جمعه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و هفته دفاع مقدس گفت: بزرگترین و فاجعه آمیزترین خـصـومت دشمـنـان بـه راه انـداخـتـن جــنـگ تـحـمیلی بود.
 امام جمعه خوی  در ادامه با پرداختن به بخش دیگری از توصیه های 28 گانه امیرمؤمنان(ع) اظهار کرد: از نظر آن بزرگوار خودخواهی و غرور و غفلت کردن از خداوند از جمله بالهای خانمان سوز بشر می باشد.
وی با تبریک 15 ذی الحجه فرخنده میلاد امام هادی(ع) اظهار کرد: از جمله فعالیت های برجسته آن بزرگوار پاسداری فرهنگی و علمی از فرهنگ ناب اهل بیت(ع) بود که از طریق تدریس معارف اسلامی و تربیت شاگردان اسلام شناس در رشته های مختلف علوم صورت گرفت.
مسئول مدارس علمیه خوی با تمسک به روایتی از امام هادی(ع) در زمینه نقش سرنوشت ساز علمای دینی و حوزه های علمیه در عصر غیبت گفت: دانشمندان زمام قلوب شیعیانی را که از نظر عقیده و اندیشه ضعیف هستند به دست گرفته و آنها را از غرق شدن در غرقاب گمراهی نجات می بخشند.
 حجت الاسلام شکوری افزود: غدیر یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است جایگاه عید سعید غدیر همین بس که رسول‌خدا(ص) در حضور همه حجاج که آمار آن را مورخان 90 الی 124 هزار نفر ثبت کرده اند خطاب به آنان پیام وحی را ابلاغ فرمود.
captcha