معماری اسلامی در زیباسازی مدارس رعایت شود
کد خبر: 3531508
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
رحمانی:

معماری اسلامی در زیباسازی مدارس رعایت شود

گروه اجتماعی: مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس آذربایجان‎غربی گفت: معماران و طراحان ساخت و زیباسازی مدارس استان، فرهنگ معماری ایرانی ـ اسلامی را رعایت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‎غربی، قهرمان رحمانی، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان صبح امروز 29 شهریور ماه در نشست خبری بااصحاب رسانه بیان کرد: این اداره در راستای ارتقاء سطح کیفی مدارس موجود در استان سعی نموده در فضاسازی و تجهیز نمادها والگوهای ایرانی- اسلامی را در دستور کار خود قرار دهد.
وی گفت: آذربایجان‎غربی  در سال جاری به 5000 کلاس درس جدید نیاز داشته زیرا هم اکنون از 7534 کلاس درس موجود در سطح استان، 2762 محیط اموزشی نیاز به تخریب و 4762 مورد هم نیازمند مقاوم سازی هستند که هزینه‎های آن‎ها از محل بودجه و اعتبارات اداره کل تامین می‎شود.
رحمانی ادامه داد: بودجه و اعتبارات مصوبی که وزارت آموزش‎وپرورش در سال‎جاری برای این اداره اعلام کرده 47 میلیارد تومان بوده که در چهار ماهه اول سال 95، سه ونیم میلیارد تومان آن برای تجهیز و نوسازی مدارس استان صرف شده است.
وی  با اشاره به برنامه‎های اداره کل تجهیز و نوسازی مدارس گفت: ارائه‎ی الگو و ضابطه‎های لازم‎الرعایه برای ساخت مدارس،فراهم نمودن زمینه‎های آشنایی دانش‎آموزان با فناوری‎های نوین ارتباطی در مدارس،برگزاری جشنواره‎ های خیرین مدرسه ساز، توسعه‎ی مدارس غیر دولتی و احداث واحدهای آموزش‎وپرورش  متناسب با تراکم جعیت از برنامه‎های این اداره در سال جاری است.
در بخش دیگری از این نشست ابراهیم محمدی معاون پژوهش و برنامه‎ریزی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‎غربی به ایراد سخن پرداخت و گفت: معلمین آذربایجان‎غربی از نظر سطح کیفی تدریس و آموزش در جایگاه پنجم کشوری قرار دارند و این برای استان جای امیدواری است.
وی تصریح کرد: علاوه بر معلمین استخدام رسمی در امر تدریس بخشی از نیروهای مورد نیاز  را هم معلمین حق‎اتدریسی تامین می‎کنند تا هیچ مدرسه‎ای بدون معلم نمانند.
captcha