برافراشته شدن پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد محمد هلال‌بن علی(ع)
کد خبر: 3534399
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

برافراشته شدن پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد محمد هلال‌بن علی(ع)

گروه اجتماعی: مراسم ویژه اهتزاز پرچم عزای حسینی بر بلندای گنبد فیروزه‌ای حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، در مراسم ویژه اهتزاز پرچم عزای حسینی بر بلندای گنبد فیروزه‌ای حرم حضرت محمد هلال بن علی(ع) که روز گذشته جمعه، 9 مهرماه در آران و بیدگل برگزار شد، پرچم سیاه که مزین به نامحضرت محمد هلال‌بن علی(ع) است، توسط تعدادی از خادمان سادات و سرکشیک‌های حرم مطهر، طی تشریفات و آیینی خاص همراه با ذکر و مدح ائمه معصومین(علیهم السلام) و قرائت صلوات خاصه به‌بالای گنبد آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی (ع) منتقل و بر فراز آن به اهتزاز در آمد.
 در این مراسم که همه ساله برگزار مه‌شود،  پرچم حرم مطهر هلال بن علی (ع) به نشانه آغاز ماه محرم تعویض، و به رنگ مشکی در می آید و به مدت 63 روز بر فراز گنبد فیروزه‌ای آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی (ع) برافراشته می‌‌ماند.
همزمان با تعویض پرچم گنبد، پرده سبز دور تا دور ضریح مطهر و نورانی حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) تعویض و پرده سیاه رنگ منقش به جمله «اَلسَّلامُ عَلَیکَ أَیُّهَا الهِلالُ المُنیرِ» جایگزین آن شد.
پوشش ضریح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملکوتی حضرت محمد هلال بن علی (ع) در اعیاد و وفیات تعویض می‌شود؛ رنگ پرچم‌ها به مناسبت عزا و شهادت مشکی و در اعیاد و میلاد سبز رنگ است.
آستان مقدس حضرت محمد هلال‌بن علی(ع) در شهرستان آران‌ و بیدگل، شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است.
captcha