پلیس نماد جامعه مدنی است/ رضایت‌مندی از وضعیت امنیت در فارس
کد خبر: 3534424
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
افشانی:

پلیس نماد جامعه مدنی است/ رضایت‌مندی از وضعیت امنیت در فارس

گروه اجتماعی: استاندار فارس ضمن ابراز رضایت از وضعیت امنیت در این استان، پلیس را نماد جامعه مدنی عنوان كرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس امروز، 10 مهرماه در مراسم صبحگاه مشترك نیروی انتظامی كه به‌مناسبت فرا رسیدن هفته ناجا برگزار شد، پلیس را نماد جامعه مدنی عنوان كرد و گفت: موضوع امنیت پایه و اساس توسعه در هر منطقه، كشور و استان است و بدون وجود امنیت، تحقق توسعه محال است.
وی با بیان اینكه امروزه شكل امنیت نسبت به گذشته متفاوت شده است، افزود: در گذشته امنیت صرفاً انتظامی بود ولی در عصر حاضر امنیت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و از همه مهم‌تر امنیت روانی ضامن پیشرفت یك جامعه است.
استاندار فارس گفت: خوشبختانه با تلاش نیروهای انتظامی، نظامی و اطلاعاتی و به بركت خون مطهر شهدا، وضعیت امنیت كشور ما در منطقه خاورمیانه مثال‌زدنی است.
افشانی با تصریح اینكه وجود این امنیت حاصل تلاش مأموران جان بر كف نیروی انتظامی است كه زمینه آسایش دیگران را فراهم می‌كنند، وضعیت امنیت در استان فارس را مطلوب ارزیابی كرد.
رئیس شورای تأمین استان فارس گفت: مأموران نیروی انتظامی در همه روزهای سال با سوداگران مرگ و كسانی كه منافع شخصی خود را به منافع جامعه ترجیح می‌دهند، برخورد قانونی می‌كنند.
افشانی در پایان یكی از وظایف پلیس را حمایت از قانون شهروندی اعلام كرد و گفت: تنها با رعایت قانون و حاكمیت آن حقوق شهروندی رعایت می‌شود.

مجموعه نیروی انتظامی از بطن مردم هستند
در ادامه سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینكه كاركنان نیروی انتظامی از بطن مردم هستند، گفت: عمق بخشیدن به آموزش ها و افزایش مشاركت همگانی باعث ایجاد امنیت می گردد.
وی با بیان اینكه هفته نیروی انتظامی فرصت مغتنمی است تا سربازان ولایت بتوانند اقدامات و خدمات خود را به صورت مضاعف به نمایش گذارند، افزود: اقدامات ناجا عمدتاً آموزشی و ایجابی است و مأموران نیروی انتظامی در مأموریت‌های محوله با مردم نرمش اخلاقی دارند.
فرمانده انتظامی استان فارس با تصریح اینكه در حال حاضر هیچ گره امنیتی در سطح استان وجود ندارد، گفت: با حمایت‌های بسیار خوب مسئولان قضائی استان و همچنین تلاش‌های بی‌دریغ مأموران جان بر كف انتظامی استان، خوشبختانه امنیت مطلوبی در سطح استان برقرار است.
گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح عملكرد و اقدامات پلیس فارس پرداخت و گفت: طی یك سال گذشته 34 تن انواع مواد مخدر و 156 میلیارد تومان انواع كالای قاچاق در سطح استان كشف شده است.
وی با اشاره به ثبت بیش از سه هزار تماس تلفنی با مركز 110، افزود: این آمار نشان دهنده اعتماد كامل مردم به خادمان خود در نیروی انتظامی است.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینكه جرائم كاركنان انتظامی استان 53 درصد كاهش داشته است، گفت: اجرای طرح مكنا در 135 كلانتری و پاسگاه انتظامی استان، باعث بالا بردن آستانه تحمل كاركنان شده است.
یادآور می‌شود، در این مراسم از خانواده معظم شهدا، پیشكسوتان و بازنشستگان نیروی انتظامی و تعدای از كاركنان با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
captcha