دشمن به‌دنبال کشاندن زنان ایرانی به سیاه‌چال غربی و شرقی است
کد خبر: 3535791
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴

دشمن به‌دنبال کشاندن زنان ایرانی به سیاه‌چال غربی و شرقی است

گروه سیاسی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک الگو و مکتب برای زن ایرانی و زن نه شرقی و نه غربی است، گفت: دشمنان ایران به‌دنبال کشاندن زنان ایرانی به این سیاه‌چال هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز،14 مهرماه در چهارمین روز از کنگره ملی 1880 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در مصلای امام خمینی(ره) یاسوج با اشاره به سجایای حضرت زینب(س)، اظهار کرد: گذشت و فداکاری ابراهیمی حضرت زینب(س) به گونه‌ای است که فرزندان، برادر و برادرزاده‌های خود را برای اسلام روانه قربانگاه کند.
وی بیان کرد: نمی‌دانیم از کدام فضیلت آن حضرت سخن بگوییم از صبری که صبر ایوب را به دست فراموشی سپرد که همه اقوامش در یک روز جلوی چشم آن حضرت قربانی شدند یا آن صفت حیدری خود که یزید ظالم را سر جای خود می‌نشاند و برای همه تاریخ و ابدیت الگو می‌شود، بنابراین این یک معجزه الهی بوده که در وجود یک زن تبلور یافته است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک الگو و مکتب برای زن ایرانی و زن نه شرقی و نه غربی است، تصریح کرد: هفت هزار زن شهیده تقدیم انقلاب اسلامی ایران شده و این شهدا از حضرت زینب الگو گرفتند و به کرامت دست یافتند، ضمن اینکه دشمنان ایران به دنبال کشاندن زنان ایرانی به این سیاه چال هستند.
نقدی با بیان اینکه حماسه‌هایی که در جبهه گیلان غرب، جبهه‌های سومار، دهلران و خرمشهر از سران سلحشور خود شاهد هستیم، بی نظیر است، اضافه کرد: جایی که زن گیلان غربی فرنگیس خانم با چوب به مقابله با تانک‌ها می‌رود.
وی تاکید کرد: زنی که در مکتب زینب پرورش یافته این‌گونه است. زن ایرانی در همه عالم جوان‌ها را سلحشور پاک نهاد، فداکار و عدالت خواه تربیت می‌کند و هنگام نیاز آنها را با دست خودش به میدان نبرد می‌فرستد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در دوران انقلاب شاهد بودیم که گارد شاهنشاهی خیابان‌های قم را قرق کرده بود و سر هرکوچه‌ای مغزهای متلاشی شده به دیوارها چسبیده بود، افزود: مادرانی که شجاعانه دراین استان 1880 جوانشان را به میدان شهادت و قربانگاه مسیر حق فرستادند زنانی که در این استان از هر سه جوان بالغ خود یک نفر به طور قطع به جبهه رفت.
نقدی یادآور شد: این عظمت زنی است که در مکتب زینبی پرروش یافته این خاتمه کار زنان ما در حماسه آفرینی نیست حماسه حضور در بیدادگری و ابلاغ پیام شهدا و پیام‌رسانی حماسه آفرینان عاشورا زینب وار حرکت بزرگ زنان ما است. مادران بزرگوار شهیدی که از داغ یک فرزند و حتی پنج فرزند خود خم به ابرو نیاوردند و مادر شهیدی که بعد از دست دادن پنج شهیدش به نزد امام شرفیاب می‌شود و به امام می‌گوید که پسری دیگری ندارد و اجازه ورود به جبهه و قربانی شدن در راه انقلاب را می‌خواهد.
وی بیان کرد: این یادواره‌ها و کنگره‌ها، فرصتی است که به اصالت خود رجوع کنیم و از گذشته درس عبرت بگیریم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه الگوی غربی‌ها برای زنان ایرانی محلی از اعراب ندارد، ابراز کرد: الگوی غربی‌ها همان الگوی 50 سال حاکمیت آمریکا و انگلیس در ایران بوده که زنان هیچ نقشی در عرصه سیاسی نداشتند و بیش از 80 درصدشان بی‌سواد مطلق بودند.
نقدی عنوان کرد: امروز در ایران اسلامی بیش از 50 درصد دانشجویان دختر بوده و بسیاری از دانشمندان، پزشکان متخصص و فوق تخصص، متخصصان امور تربیتی و روانشناسی و نقش آفرینان سیاسی این مرز و بوم را جامعه زنان تشکیل می‎دهند.
وی با اشاره به نقش زنان در زمان حکومت شاهنشاهی، افزود: زنان، در این حکومت هیچ کاره و ۸۰ درصد زنان ایرانی بی سواد بودند، اما امروزه زنان ما در عرصه‌های مختلف می‌درخشند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ابراز کرد: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در اوایل تاریخ و انقلاب همیشه ولایت‌مدار بودند که نمونه آن جنگ «تنگ تامرادی» بود. مردم این استان با وجود کوچکی و جغرافیایی بیشترین اعزام رزمندگان به جبهه و شهید را داشتند.
همچنین، یدالله بوعلی، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: زنان این استان نقشی زینب‌گونه در دفاع مقدس داشتند.
وی با بیان اینکه نقش زنان در دفاع مقدس بی نظیر بوده، بیان کرد: زنان این استان در کنار رزمندگان در حوزه‌های مختلف نقش بسیار زیادی در دفاع مقدس داشتند.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان سه شهید زن تقدیم انقلاب و اسلام کرده، تصریح کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست.
بوعلی اضافه کرد: خدا رو شاکریم که این توفیق را به ما داد تا این کنگره را به خوبی برگزار کنیم.
بنا بر این گزارش، همچنین، پروین کاتب، یکی از همرزمان شهید بروجردی وحاج احمد متوسليان نیز افزود: در هشت سال دفاع مقدس گروه کومله و دموکرات از داعش امروزی بدتر بود.
وی با بیان اینکه زنان در هشت سال دفاع مقدس حماسه‌های زیادی آفریدند، اضافه کرد: شهدای زن بسیار مظلوم به شهادت رسیدند.
این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به کمبود پزشک در کشورمان، اظهار کرد: اکثر پزشکان ما از کشورهای پاکستان، هند و بنگلادش بودند، ضمن اینکه بیشترزنان رزمنده‌ها در قالب ماموران مختلفی در جادها، بیمارستان‌ها و پادگان‌ها در هشت سال دفاع مقدس در کردستان حضور داشتند.
کاتب با اشاره به اینکه گروهک ضد انقلاب بیشترین دشمن ما در کردستان بود، گفت: گروهک کومله ودموکرات با بدترین شکل جوانان ما را به شهادت رساندند.
وی ابراز کرد: بیشترین جنگ‌ها ودرگیری‌های ما با دشمن در شمال غرب به‌صورت جنگ‌های نامنظم و پارتیزانی بود.
captcha