تدریس «تاریخ و تمدن اسلام» در دانشگاه فرانسه
کد خبر: 3539787
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

تدریس «تاریخ و تمدن اسلام» در دانشگاه فرانسه

گروه بین‌الملل: دانشگاه دولتی «استراسبورگ» فرانسه به‌زودی واحد درسی «تاریخ و تمدن جهان اسلام» را در برنامه آموزشی خود قرار خواهد داد.

آموزش «تاریخ و تمدن جهان اسلام» در دانشگاه دولتی فرانسه

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «المصری الیوم»، 15 دانشجوی مسلمان دانشگاه استراسبورگ، درخواستی را برای اعطای مجوز تدریس یک واحد درسی با عنوان «تاریخ و تمدن جهان اسلام» در این دانشگاه امضا کردند.
احمد، دانشجوی افغانستانی و یکی از امضاکنندگان این درخواست در این باره گفت: «من همیشه مبانی و اصول دین اسلام را با دقت مورد مطالعه و بررسی قرار می‌دهم و بسیار علاقه‌مند هستم که بدانم این دین چگونه با متغیرهای زمان از آغاز تاریخ تاکنون تعامل می‌کند.»
دانشگاه دولتی استراسبورگ، نخستین دانشگاه دولتی فرانسه است که از اوایل قرن گذشته میلادی تاکنون با تدریس یک واحد درسی با موضوع «تاریخ و تمدن جهان اسلام» موافقت می‌کند.
تاریخ مذاهب اسلامی، تاریخ اسلام در اروپا، تاریخ هنرهای اسلامی، زبان عربی فصیح، زبان فارسی و زبان ترکی از جمله دروسی است که در این واحد درسی ارائه خواهد شد تا دانشجویان فرانسوی به صورت بهتری اسلام را درک کنند.
پیش از این نیز، «فرانسیس میسنر»، کارشناس حقوق ادیان دانشگاه استراسبورگ، گزارشی درباره توسعه و پیشرفت علوم انسانی در اسلام ارائه داده بود که دانشگاه استراسبورگ در پی این گزارش مجوزی برای این استاد در زمینه تربیت مدیران دینی مسلمان در فرانسه صادر کرد تا وی از طریق این مجوز، دانشجویان بیشتری را برای بررسی مطالعات میان‌رشته‌ای اسلام جذب کند.
این مجوز به دستور «نجات بالقاسم»، وزیر آموزش فرانسه(مراکشی‌‌تبار) و با موافقت برنارد کازونوف، وزیر کشور فرانسه صادر شد.
«میشل دینکین»، رئیس موقت دانشگاه استراسبورگ فرانسه نیز در این باره گفت: ما معتقدیم با تدریس اسلام همچون ادیان دیگر در این دانشگاه می‌توانیم در  از بین بردن گفتمان افراطی مشارکت کنیم.
captcha