تدوین موسیقی لری و قشقایی در ترویج ایثار و شهادت
کد خبر: 3543877
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴

تدوین موسیقی لری و قشقایی در ترویج ایثار و شهادت

گروه فرهنگی: رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این نهاد دو موسیقی با زبان لری و قشقایی برای ارج نهادن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال تدوین و تولید دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، شریف اسلامی، رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد امروز، 16 آبان‌ماه در حاشیه تجلیل مسئول ستاد کنگره شهدای استان از حوزه هنری، اظهار کرد: حوزه هنری برنامه‌های مختلفی اعم از چاپ خاطرات شهدا را در دست اقدام دارد که مقام معظم رهبری نیز بر این امر مهم نیز تاکید کردند.
وی با بیان اینکه این سازمان ۹ کتاب خاطرات شهدا و رزمندگان دفاع مقدس را در حال چاپ و تدوین دارد، افزود: خاطرات آقایان صولت‌دار، ذکاوت، پاسره، شاه مرادی، شهید یزدان‌پناه و  عزیز قلی کافیانی از مهم‌ترین این کتاب‌ها هستند.
رئیس حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سازمان نیز در حوزه تولید موسیقی دفاع مقدس برنامه‌هایی در حال تهیه دارد، تصریح کرد: این نهاد دو موسیقی با زبان لری و قشقایی برای ارج نهادن و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در حال تدوین و تولید دارد.
اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر چاپ و تولید کتابچه‌های کوچک خاطرات شهدا دارند، اضافه کرد: در همین راستا حوزه هنری فعالیت‌های زیادی انجام داده و کتاب‌هایی را نیز با همکاری کنگره شهدا به چاپ رسانده است.
یاسوج-مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد گفت: فعالیت حوزه هنری در عرصه جهاد، شهادت و جنگ نرم بر کسی پوشیده نیست.
همچنین، محمد نصیری‌زاده، مسئول ستاد کنگره شهدای کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه خادمین شهدا در حوزه هنری در عرصه جهاد، شهادت و مقابله با جنگ نرم و تدوین، نشر و تالیف فعالیت‌های زیادی انجام دادند، ابراز کرد: همکاری حوزه هنری در برگزاری اولین کنگره ملی شهدای استان بی نظیر بود که جای تقدیر و تشکر را دارد.
وی یادآور شد: در کمتر از یک سال ۲۶ عنوان کتاب با وجود کمبود منابع و مشکلات به چاپ رسید که این کار در چند سال اخیر بی سابقه بود.
مسئول ستاد کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تمامی برنامه‌ها و کارهای برگزاری کنگره با مشارکت همه دستگاه‌ها انجام شد، ادامه داد: در تمام استان‌ها برای برگزاری کنگره هزینه میلیاردی پرداخت کردند اما در استان ما این کار با کم‌ترین هزینه اجرا شد.
captcha