فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود
کد خبر: 3544246
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۲۸
کرمی‎پور:

فرهنگ وقف در جامعه ترویج شود

گروه اجتماعی: امام جمعه جیرفت گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج پیدا کند و مردم نسبت به این اقدام معنوی آشنایی کامل داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، حجت‎الاسلام رضا کرمی‎پور، امام جمعه جیرفت دیروز دوشنبه، 17 آبان  در نشست برنامه‎ریزی و هماهنگی برای هفته وقف گفت: باید فرهنگ وقف در جامعه ترویج پیدا کند و مردم نسبت به این اقدام معنوی آشنایی کامل داشته باشند.
وی افزود: واقفان باید متناسب با شرایط و نیاز جامعه اقدام به وقف اموال خود کنند و در این زمینه اطلاع‎رسانی لازم انجام شود.
حجت‎الاسلام کرمی‎پور تصریح کرد: اگر فرهنگ وقف در جامعه به ویژه نسل جوان نهادینه شود، برکات و آثار مثبتی را به همراه دارد که این امر با همکاری و مشارکت تمام مردم و مسؤولان امکانپذیر است.
وی بیان کرد: با توجه به ضرورت بحث بهداشت و درمان در جامعه یکی از وقف‎های مورد نیاز جامعه در حوزه سلامت است که باید فرهنگ وقف در این زمینه بیشتر رواج پیدا کند.
حجت‎الاسلام کرمی‎پور عنوان کرد: وقف عمل خیر و بابرکتی است که آثار این عمل خیر در دنیا و آخرت به واقف می‎رسد، بنابراین اگر در جامعه فرهنگ وقف نهادینه شود، بسیاری از مشکلات در این بخش برطرف می‎شود.
امام جمعه جیرفت اظهارکرد: در دین مبین اسلام آیات و روایات بسیاری در زمینه اهمیت وقف بیان شده‌ است که این امر نشان از اهمیت این موضوع دارد و باید مورد توجه افراد واقف و خیران قرار گیرد.
وی تأکید کرد: باید زمینه اعتمادسازی برای کسانی که عمل وقف را انجام می‎دهند، انجام شود به دلیل اینکه هر اندازه اعتمادسازی بیشتر شکل گرفته باشد، مردم نیز مشارکت بیشتری دارند.
captcha