برداشت‌های جدید از «ذوالقرنین»؛ آخرین کتابی که مطالعه کرده‌ام
کد خبر: 3546054
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
حجت‌الاسلام حشمتی:

برداشت‌های جدید از «ذوالقرنین»؛ آخرین کتابی که مطالعه کرده‌ام

گروه ادب: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آخرین کتابی که مطالعه کرده‌ام، برداشت‌های جدید و فوق‌العاده‌ای از «ذوالقرنین» است که راغب شدم آن را بخوانم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره کتاب و کتابخوانی گفت: غیر از اینکه طلبه‌ام و در معاونت قرآن و عترت و امام جماعت هستم، کلاس‌های تفسیر قرآن نیز درس می‌دهم و بیش از همه کتاب در پیرامونم وجود دارد، البته کتاب‌هایی با موضوعات دینی و قرآن مطالعه می‌کنم.
وی افزود: علاوه بر این به دلیل کارم ناچار هستم کتاب‌هایی را بخوانم و نظرم را در مورد آنها بیان کنم و یا ترجمه‌های قرآن را که برای بررسی به معاونت قرآن و عترت سپرده شده است، مطالعه کنم.
حجت‌الاسلام حشمتی درباره آخرین کتابی که مطالعه کرده است، عنوان کرد: آخرین کتابی که خوانده‌ام درباره ذوالقرنین است، این کتاب که از سوی نویسنده گمنامی نوشته شده، برداشت جدید و فوق‌العاده‌ای از این موضوع است، به همین دلیل راغب شدم آن را مطالعه کنم؛ چرا که بسیاری از نویسندگان ذوالقرنین را مربوط به گذشته می‌دانند، اما این نویسنده با مستنداتی بیان می‌کند که هنوز زمان آن نرسیده است. 
وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه معاونت قرآن و عترت برای هفته کتاب و ترویج کتاب و کتابخوانی چه برنامه‌ای دارد، بیان کرد: برنامه خاصی برای هفته کتاب نداریم و همان برنامه روتین معاونت قرآن و عترت را اجرا می‌کنیم.
captcha