شش هزار و 700 عنوان کتاب در کتابخانه دانشکده علوم قرآن و حدیث خوی وجود دارد
کد خبر: 3547957
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

شش هزار و 700 عنوان کتاب در کتابخانه دانشکده علوم قرآن و حدیث خوی وجود دارد

گروه اجتماعی: مسئول کتابخانه دانشکده علوم قرآن و حدیث خوی گفت: مجموعه کتابخانه دانشکده علوم قرآن و حدیث خوی شامل شش هزار و 700 عنوان کتاب است که 18 هزار و 200 نسخه را شامل می‌شود.

زهرا بصیری مسئول کتابخانه دانشکده علوم قرآن و حدیث خوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، گفت: علاوه بر کتب درسی موجود در کتابخانه دانشکده ،تفاسیر و ترجمه های قرآن کریم بیشترین مراجعه را داشته و در این بین دانشجویان غیر از کتب درسی بیشتر به کتاب‌های ادبی و روانشناسی و مذهبی علاقه وافری را نشان می دهند لذا باتوجه به محدود بودن این منابع در مجموعه تهیه و تکمیل این کتب در اولویت قرار داده شود.
وی در رابطه به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه گفت: همین بس که خداوند متعال معجزه جاودانی خود را که سرآمد همه کتابهاست کتاب قرار داده است و ما باید از این کتاب الهی درس بگیریم و در زندگی شخصی و اجتماعی خود الگو قرار دهیم.
وی گفت: در مورد توسعه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی تلاشمان بر این است که محیطی آرام و دلنشین برای مطالعه دانشجویان و محققان فراهم سازیم و منابعی ارزشمند و متناسب با نیازهای اطلاعاتی مخاطبان را در اختیار انها قرار دهیم و در همین راستا با برگزاری مسابقات کتابخوانی و برگزاری تورهای علمی و همچنین شرکت در نمایشگاههای مختلف کتاب و دسترسی آسان به منابع میتوان این اقدام مهم را مرتفع کرد.
بصیری ادامه داد:  خانواده ها بزرگترین رسالت را در ایجاد فرهنگ مطالعه در بین کودکان را برعهده دارند امید که بتوانیم همگی در به انجام رساندن این رسالت کوشا و موفق باشیم.
وی در خصوص  نحوه کار و ارائه خدمات به مخاطبان در کتابخانه دانشکده علوم قرآنی خوی گفت: ارائه خدمات به مخاطبان با ارائه کارت عضویت میباشد و برای مراجعان خارج از دانشکده با ارائه کارت شناسائی معتبر و یا با داشتن معرفی نامه به صورت امانت در داخل سالن می‌توانند از تمامی منابع کتابخانه استفاده کنند.
captcha