شرح حال حرفه ای مشاهیر فن تلاوت؛ به قلم سیدامین میرزایی
کد خبر: 3553563
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۴

شرح حال حرفه ای مشاهیر فن تلاوت؛ به قلم سیدامین میرزایی

گروه جلسات و محافل: کتاب شرح حال حرفه ای مشاهیر فن تلاوت، با محوریت بررسی کارنامه حرفه ای و تخصصی بیست و سه نفر از قاریان طراز اول عصر طلایی تلاوت، به قلم سید امین میرزایی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کتاب شرح حال حرفه ای مشاهیر فن تلاوت، با محوریت بررسی کارنامه حرفه ای و تخصصی 23 نفر از قاریان طراز اول عصر طلایی تلاوت، به قلم سید امین میرزایی منتشر شد.

این کتاب با پدید آوردن یک فضای علمی نوین، ضمن استناد به دیدگاهها و آرای صاحب نظران، ابعاد گوناگونی نظیر ویژگیهای صوت و اداء، ویژگیهای تعبیرگرانه و معنوی، و برخی از ویژگیهای مربوط به احکام تلاوت در آثار مشاهیر قرآنی مصر را مورد بررسی قرار داده است. علاوه بر این، به تشریح جایگاه حرفه ای هر یک از قاریان در دنیای تلاوت پرداخته و سطح بهره مندی آنها از علوم قرآنی و همچنین سایر فعالیتها در حوزه نغمات دینی را مورد اشاره قرار داده است.

نگارنده اثر، پیش از این، مطالب این کتاب را در بخشی از نرم افزار تخصصی ریاض النغم به رشته تحریر درآورده بود. اما پس از کسب اجازه از صاحب امتیاز این خودآموز الکترونیکی، توفیق آن را یافت تا موضوعات یادشده را در قالب کتاب نیز منتشر کند.

بهره مندی این کتاب از واژه نامه اصطلاحات تخصصی، بر غنای مطالب علمی آن افزوده است. ذکر این نکته، ضروری است که امتیاز مطالب و محتوای این کتاب، تماما متعلق به نرم افزار تخصصی ریاض النغم است.

کتاب شرح حال حرفه ای مشاهیر فن تلاوت توسط انتشارات رنگینه منتشر شده است.

captcha