همکاری دانشگاه علمی ـ کاربردی خراسان رضوی با خبرگزاری ایکنا
کد خبر: 3554093
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

همکاری دانشگاه علمی ـ کاربردی خراسان رضوی با خبرگزاری ایکنا

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خراسان رضوی با اعلام آمادگی همکاری این دانشگاه با خبرگزاری ایکنا، گفت: آماده هستیم تا در زمینه تربیت خبرنگاران افتخاری و نیز ارسال اخبار قرآنی با این رسانه تعامل داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدجواد سلجوقی، رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خراسان رضوی، ظهر امروز، 24 آذرماه در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنای خراسان رضوی، گفت: بر اساس فرمایشات امام خمینی(ره) «انقلاب ما، یک انقلاب فرهنگی است»، از همین رو باید در زمینه‌های مختلف فرهنگی فعال‌تر باشیم و طبیعتا قرآن و عترت از ارکان‌های اساسی این موضوع است که باید مورد توجه قرار بگیرد و به عنوان یک مبنا مدنظر داشته باشیم تا بتوانیم به لحاظ فکری و فرهنگی تغذیه شویم.
وی با اشاره به اینکه قرآن و عترت برای ما یک مقیاس و معیار محسوب می‌شود، ابراز کرد: اگر از قرآن و عترت دور شویم، این بدان معناست که یک انحراف ایجاد شده است و این انحراف، فاصله ما را از آرمان‌ها و اهداف بیشتر می‌کند.
سلجوقی، توجه به قرآن را وظیفه نهادهای فرهنگی دانست و اظهار کرد: از آن جهت که دانشگاه علمی کاربردی دارای دانشجویان و مراکز بسیاری است، لازم است که به موضوع قرآن بیش از پیش بپردازیم، لذا در تشکیلات جدید ستاد مرکزی، یک موضوع را به این امر اختصاص داده‌ایم.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خراسان رضوی گفت: دانشجویان ما از اقشار مختلف جامعه هستند و هر صنفی را می‌توان در دانشگاه دید لذا فعالیت‌هایی را در حوزه موضوعات دینی داریم که دستاوردهایی را برای ما به همراه خواهد داشت.
وی با اعلام آمادگی دانشگاه علمی ـ کاربردی خراسان رضوی با ایکنا، عنوان کرد: آماده هستیم تا در زمینه تربیت خبرنگاران افتخاری و نیز ارسال اخبار قرآنی با این رسانه تعامل داشته باشیم.
سلجوقی با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی در تمام مراکز این دانشگاه، یادآور شد: آخرین جشنواره قرآنی نیز مهرماه سال جاری در قم برگزار شد.
وی، به راه‌اندازی یک مرکز قرآن و عترت در این دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: جامعه‌ای، عاری از فساد خواهد بود که رسانه‌ها در آن فعالیت آزاد و مستقل داشته باشند، چون با این کار، ضعف‌ها یادآوری می‌شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه باید در زمینه آگاهی‌بخشی به جامعه تلاش کنیم، در همین راستا به فرمایشی از  امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند: «مردم دشمن نادانی‌های خودشان هستند» که برای رفع این نادانی به آگاهی‌بخشی نیاز داریم.
وی اظهار کرد: یک بُعد کیفیت‌بخشی به فعالیت‌ها، پاسخگو بودن است، که این بعد را باید در دانشگاه بالا ببریم، ولی متأسفانه گاهی مشغله‌های زیاد، ما را از این موضوع دور نگه می‌دارد.
captcha