دومین طرح حمایت از خانه‌های قرآن همدان اجرا می‌شود
کد خبر: 3554548
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲

دومین طرح حمایت از خانه‌های قرآن همدان اجرا می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی اداره تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: اوایل دی‌ماه امسال، در دومین مرحله، طرح حمایت از مؤسسات و خانه‌های قرآن استان اجرا می‌شود.

هاشم سعیدی شکوه، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: برنامه‌های این اتحادیه برای ایام دهه فجر با دو محور اجرا خواهد شد.
وی افزود: محور اول، برنامه‌های شاخصی است که در قالب تفاهم نامه و با اختصاص بودجه لازم از طریق اداره امور قرآنی، اداره تبلیغات و اتحادیه موسسات قرآنی به آنها ابلاغ می‌شود و محور دوم برنامه‌هایی است که موسسات و خانه‌های قرانی به صورت خود جوش و مردمی در مساجد، تکایا، موسسات و یا در خانه‌های قرآنی و برگزار می‌کنند
سعیدی اضافه کرد: اهم برنامه‌هایی که با محوریت مردمی برکزار خواهد شد شامل، ختم قرآن که ثواب آن به روح پر فتوح امام خمینی (ره) اهدا خواهد شد، مسابقات قرآنی با محوریت مردم و انقلاب به صورت کتبی و حضوری و برنامه جشن انقلاب که در بیشتر موسسات قرآنی برگزار خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان همدان خاطر نشان کرد: برپایی شب شعر انقلاب در برخی موسسات و خانه‌های قرآنی و حضور فعال و هم جانبه مدیران و اعضای موسسات و خانه‌های قرآنی در راهپیمایی 22 بهمن ماه از دیگر برنامه‌های اتحادیه در ایام الله دهه فجر است.
این مقام مسئول بیان کرد: طی دو سال اخیرآمار کاربران اینترنت و فضای مجازی که بخش اعظم آنها از قرآن و ولایت آگاهی اندکی دارند به شدت افزایش یافته است در این میان می‌توان از این فرصت و ظرفیت، استفاده کرد و به انتشار وصیت نامه امام خمینی(ره) از طریق فضای مجازی اقدام نمود.
سعیدی با اشاره به برنامه‌های شاخص این اتحادیه، ابراز کرد: اجرای طرح روخوانی و روان خوانی قرآن در کلیه موسسات، ویژه فصل پاییز و بازدید از موسسات و خانه‌های قرآنی استان طی چند روز گذشته با حضور دو تن از بازرسین سازمان دارالقرآن کشور و تعدادی از کارشناسان اداره امور قرآنی استان همدان انجام پذیرفت.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی مردمی استان همدان ادامه داد: در این بازدید، عملکرد، مکان، امکانات، فعالیت، طرح‌ها و برنامه‌های که برگزار کرده‌اند مورد ارزیابی قرار گرفته و از میان آنها، موسسات و خانه‌های قرآنی ممتاز، مورد تقدیر و تشویق مالی و ابزاری قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بودجه‌ خاصی به هیچ یک از موسسات و خانه‌های قرآنی استان اختصاص نیافته است، افزود: اویل مهر‌ماه در راستای طرح حمایت از خانه‌های قرآن استان، مبالغی در اختیار آنها قرار گرفت که این کمک مالی در قالب طرح حمایت، در اوایل دی ماه سال جاری نیز برای آن دسته از موسسات و خانه‌های قرآنی که در مرحله اول موفق به دریافت این مبلغ نشده‌اند قرار می‌گیرد.
captcha