نقش موثر کانون‌های مساجد در صیانت از امنیت جوانان
کد خبر: 3555754
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

نقش موثر کانون‌های مساجد در صیانت از امنیت جوانان

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با همکاری دیگر نهادها و دستگاه‌های دولتی نقش موثری را در راستای صیانت از امنیت اجتماعی جوانان و نوجوانان ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام اباذر بیگی مسئول دبیرخانه‌های نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجداستان ظهر امروز یکم دی ماه در جلسه کاهش‌ آسیب‌های اجتماعی که در سالن شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، بیان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه می‌توانیم با پربار برگزار کردن برنامه‌های فرهنگی کانون‌های مساجد و به مدد فرهنگ دینی و اسلامی جوانان را به سوی راه حق سوق دهیم.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باید نقش مثبت مساجد و کانون‌های فرهنگی را تقویت کنیم زیرا از پتانسیل بسیار بالایی در کاهش آسیب‌های مخرب اجتماعی برخوردار هستند.
 بیگی، با اشاره به اینکه مسجد بهترین درمان آسیب های اجتماعی و فرهنگی است، تصریح کرد: باید با برگزاری کلاس‌های آموزشی در رابطه با آسیب‌های اجتماعی  در مساجد زمینه‌ حضور هرچه بیشتر جوانان و آحاد مختلف جامعه را در مساجد و کانون‌های فرهنگی فراهم کنیم.
مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد را نیرو‌های داوطلب مردمی تشکیل می‌دهند از این رو نمی‌توان با دیگر ارگان‌ها مقایسه کرد؛ به‌همین دلیل این‌ نیروهای داوطلب مردمی بهترین تاثیر گذاری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

captcha