آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتخاب و آزادی را حق مردم می‌دانست
کد خبر: 3563079
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی انتخاب و آزادی را حق مردم می‌دانست

گروه سیاست و اقتصاد: دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی گفت: آیت‌الله هاشمی یکی از منادیان تفکری است که می‌گوید انتخاب و آزادی حق مردم است و به همین خاطر مورد هجمه قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی عجم، دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی، شامگاه 26 دی‌ماه، در هفتمین روز مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در هیئت شهدای کاشمر برگزار شد، با بیان اینکه ایشان عمر خود را در راه عزت اسلام و کشور ایران گذراند، افزود: مسئولیت ما در برابر همه بزرگان دین از جمله آیت‌الله هاشمی رفسنجانی این است که اندیشه‌ها، فکر و آرمان های آن‌ها را درک کرده و به‌خوبی بشناسیم.
وی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به‌عنوان سیاستمداری هوشمند، مجاهدی نستوه و طرفدار عزت، عظمت و بزرگی ایران و ملت ایران نام برد و افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از جمله عالمان نواندیش، صادق و امین بود که در راه آبادانی این کشور تلاش‌های بسیاری کرد.
عجم با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی هیچ‌گاه اعتقاد نداشت تنها یک گروه باید بر مردم مسلط باشند، عنوان کرد: در نظر هاشمی مردم حق انتقاد، اعتراض و بیان سخنان خود در جامعه را دارند و کسی نباید مردم را از این حق محروم کند.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی به‌رغم اینکه معتقد بود مردم باید در بیان سخنان خود آزاد باشند اما عده‌ای نسبت به این عالم و شخصیت فحاشی کردند، گفت: نتیجه این تفکر که تنها عده‌ای خاص برحق هستند، استبداد و زور است و اینکه مردم حق‌ انتخاب دارند، آزادی است.
دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با تأکید براینکه باید دانست که قهرمانان ملی ما چه داشتند که قهرمان شدند و چه کردند که ملت از وجودشان به عزت و عظمت رسید، عنوان کرد: این افکار، اندیشه‌ها و عملکرد فرد است که از انسان قهرمان می‌سازد نه ریاست و قدرت افراد.
وی با اشاره اینکه اگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مدام مورد هجمه قرار می‌گرفت چون عده‌ای می‌گفتند ما برحق بوده و مسلمان واقعی هستیم و چون افکار ایشان با تفکر ما متفاوت است می‌شود به وی تهمت زد و انواع دروغ‌ها را علیه ایشان زد و آبرویش را برد، افزود: بدون شک نمی‌توان مردم را مجبور کرد که تنها از یک عقیده خاص تبعیت کنند و هیچ‌کس را نباید از حق خود محروم کرد چون انسان بوده و یک معجزه الهی است.
حجت‌الاسلام عجم با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی یکی از منادیان تفکری است که می‌گوید انتخاب و آزادی حق مردم است و به همین خاطر مورد هجمه قرار گرفته بود، تصریح کرد: تا وقتی در جامعه اصل عقلانیت و دانایی و آزادی و عدالت نهادینه نشود، مردم روی عزت و توسعه و پیشرفت را نخواهند دید.
وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آزادی و عدالت را شرط اول موفقیت می‌دانست، درصورتی‌که عده‌ای آزادی را به بهانه ترویج فساد متهم می‌کنند، بیان کرد: وقتی انسان ارزش دارد که با آزادی انتخاب کند نه به زور.
دبیر مجمع روحانیون مبارز خراسان رضوی با اشاره به اینکه در جامعه آزاد که همه مردم می‌فهمند، نمی‌شود دروغ گفت و مردم را فریب داد و ریاکاری کرد و تهمت زد، اظهار کرد: چندین سال بحث آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تریبون نماز جمعه تهران در خصوص عدالت اجتماعی بود.
وی با اعلام اینکه در زمان امام حسین(ع) دانایی را گرفته بودند و جهل را نشانده بودند، افزود: فکر می‌کنیم در نهضت امام حسین(ع) مردم نمازخوان نبوده و روزه نمی‌گرفتند در صورتیکه همه این‌ها بود تنها می‌خواستند مردم را از جهل و نادانی که توسط عالمان دین به دنیا فروخته آن زمان ایجاد شده بود نجات دهند.
captcha