حمایت از ترویج آرمان‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت
کد خبر: 3563184
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
واحد خبر داد:

حمایت از ترویج آرمان‌ها و فرهنگ ایثار و شهادت

گروه اجتماعی: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل با بیان اینکه ترویج آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه و رسالت همگانی است، تصریح کرد: از فعالیت‌ها در این حوزه با هدف توسعه و تعالی واقعی جامعه در سطح استان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، علی واحد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل روز گذشته 26 دی‌ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان اردبیل با بیان اینکه ترویج آرمان‌ها و ارزشهای شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وظیفه و رسالت همگانی است، تصریح کرد: از فعالیت‌ها در این حوزه با هدف توسعه و تعالی واقعی جامعه در سطح استان حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم چرا که ترویج این فرهنگ از رسالت‌ها و وظایف اصلی ما بوده و باید تلاش همه‌جانبه‌ای در این زمینه انجام شود.
وی تصریح کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح استان سالانه برنامه‌های مختلفی در سطح استان اردبیل برگزار می‌شود تا از این طریق بتوانیم زمینه‌ساز توسعه و اشاعه ارزش‌ها و آرمان‌های شهدای والامقام باشیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اردبیل برگزاری یادواره‌های شهدا را گامی مهم در راستای ترویج فرهنگ ایثار در جامعه دانست و بیان کرد: انتظار می‌رود در کنار برگزاری برنامه‌های مختلف در این یادواره‌ها آرمانهای شهدای والامقام نیز برای شرکت‌کنندگان تبیین شود.
واحد از حمایت‌های مالی و معنوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از فعالیت‌های هنری و پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در استان اردبیل خبر داد و افزود:‌ در این زمینه هماهنگی‌های لازم انجام شده است.
نماینده کمیته جستجوی مفقودین استان اردبیل نیز در این جلسه از ورود پیکر شهدا گمنام به استان اردبیل خبر داد و گفت: در ایام فاطمیه امسال پیکر مطهر تعداد دیگری از شهدای گمنام در استان اردبیل تشییع و تدفین می‌شود.
ذکی‌الله خوشبخت شهدای والامقام را سرمایه‌های نظام و انقلاب دانست و بیان کرد: اگر رشادتها و ایثارگریهای شهدا و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس نبود اقتدار و عظمت کنونی کشور در عرصه‌های مختلف بین‌المللی به دست نمی‌آمد و باید قدردان این مجاهدتها و دلاورمردی‌ها باشیم.
captcha