21 بهمن؛ آغاز طرح ارتقای قرآنی معلمان ابتدایی استان مرکزی
کد خبر: 3563768
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹

21 بهمن؛ آغاز طرح ارتقای قرآنی معلمان ابتدایی استان مرکزی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: طرح ارتقای قرآنی معلمان مقطع سوم ابتدایی استان مرکزی از 21 بهمن‌ماه آغاز و تا 12 اسفندماه به پایان می‌رسد.

حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: با توجه به اینکه تبلیغات اسلامی استان در کارگروه آموزش عمومی قرآن کریم زیرمجموعه شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی عضو است، طرح ارتقاء و آموزش آموزگاران مقطع ابتدایی را به کمیسیون آموزش‌ قرآن ارائه دادیم که مورد پذیرش قرار گرفت.
وی از برنامه‌ریزی اجرای طرح خبر داد و افزود: با توجه به حجم سنگین کار  قرار است این طرح برای آموزگاران مقطع سوم ابتدایی با حضور 350 معلم در مناطق آموزشی اراک، شازند و سربند، تفرش، خنداب، فراهان، آشتیان و کمیجان، دلیجان، خمین و محلات، ساوه، زرندیه و نوبران اجرایی شود.
حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: مقدمه ورود به مباحث آموزشی آموزگاران همان کتابی است که آنها در سوم ابتدایی تدریس می‌کنند، در این طرح قواعد روانخوانی و روخوانی، نماز، مخارج حروف، تجوید مقدماتی شامل حلیة‌القرآن سطح یک، مباحث روانشناسی آموزش داده می‌شود.
وی اضافه کرد: مهمترین هدف این طرح ایجاد انگیزه بین آموزگاران در راستای فراگیری مبانی قرآن و ارائه مطالب با روش اصولی به دانش‌آموزان است، با توجه به اینکه بیشترین مدت زمان آموزش قرآن به مقطع ابتدایی اختصاص دارد باید از این فرصت استفاده کرد تا آموزش قرآن در مدارس به بهترین شکل ممکن انجام شود.
این مقام مسئول ادامه داد: طرح ارتقای قرآنی آموزگاران مقطع سوم از پنج‌شنبه، 21 بهمن در استان با حضور 350 معلم اجرایی و تا سه‌شنبه، 12 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام شفیعی در پایان اعتبار تخصیص یافته به این طرح از طرف کمیسیون آموزش قرآن را 3 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه این مبلغ جوابگوی هزینه‌های طرح نیست از تبلیغات اسلامی و آموزش‌وپرورش نیز کمک می‌گیریم و در مجموع این طرح را با 9 میلیون تومان اجرایی می‌کنیم.
مطالب مرتبط
captcha