ضرورت تقویت ارتباط بین مساجد و مردم
کد خبر: 3565431
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
حجت الاسلام بیگی:

ضرورت تقویت ارتباط بین مساجد و مردم

گروه فرهنگی:مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در جامعه افزود: یکی از عناصر لازم برای برگزاری این برنامه ها، حضور هرچه فعال‌تر قشر روحانی بوده و باید روابط میان حوزه، مسجد و مردم تقویت گردد.

حجت‌الاسلام اباذر بیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسئول دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجداز آذربایجان غربی، با اشاره به نقش مساجد در تربیت و پرورش قشر نوجوان و جوان گفت: کانون های فرهنگی مساجد باید با قدرت تمام، تقویت شود تا بتواند جوانان را به نحو احسن تربیت کند.
وی با تاکید برضرورت وجود این کانون‌ها و اهمیت شان در اسلام و اجتماع افزود: امروزه ارتباط معنوی با قشر نوجوان و جوان جامعه، در این اماکن میسر می شود و باید فاصله میان این قشر با مسجد کمتر شود و به وضعیت دهه های شصت و هفتاد برگردد.
وی تصریح کرد: هر اندازه که روابط جوان و نوجوان امروز ما، با مسجد بهبود پیدا کند پیشرفت در زمینه های مختلف نیز سریع تر بوده و شاهد شکوفایی خدمتگزاران وارسته ای برای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود.
مسئول دبیرخانه ستاد نظارت بر کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی اظهار کرد: زمانی در تاریخ اسلام مساجد مهد فعالیت‌های علمی،فرهنگی و سیاسی محسوب می شد که امروزه نیز این نقش باید پررنگ تر شود.
وی با بیان نقش اقشار مختلف جامعه در رابطه با این موضوع تاکید کرد: خانواده ها و حوزه های علمیه از جمله قطب ها و پایه های اصلی و مهم برای هدایت جوانان به سوی مسجد به شمار می‌روند.
حجت الاسلام اباذر بیگی با خاطر نشان کردن کرد: امروزه مساجد منهای کانون‌ها و فعالیت‌های فرهنگی مکانی خالی و خنثی محسوب میشوند.


captcha