برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دهه فجر
کد خبر: 3565483
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
حسینی خبر داد:

برگزاری آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دهه فجر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: برگزاری آزمون‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم از دهه فجر آغاز می‌شود و نتایج آن تا پایان سال اعلام خواهد شد.

جعفر حسینی، مدیر امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ضمن اشاره به تاریخ برگزاری آزمون‌های طرح تربیت حافظان قرآن کریم، بیان کرد: آزمون‌های این طرح در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که آزمون شفاهی حفظ ترتیبی 17 بهمن ماه و همزمان با دهه فجر است.
وی با اشاره به اینکه در بخش حفظ ترتیبی، ابتدا آزمون بخش شفاهی آن برگزار می‌شود، ادامه داد: در بخش موضوعی نیز ابتدا آزمون کتبی، 28 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد و پس از اعلام نتایج و کسب حدنصاب نمره قبولی از راه‌یافتگان به مرحله شفاهی، دعوت به عمل خواهد آمد.
حسینی با بیان اینکه حدود 50 مرکز برای برگزاری آزمون شفاهی در سراسر استان مشخص شده است، اضافه کرد: در مشهد نیز هفت پایگاه برای برگزاری این آزمون به صورت متمرکز در نظر گرفته شده است که چهار پایگاه در مناطق قاسم آباد، مصلی، میدان شهدا، شهید رستمی و سه پایگاه در(حسینیه قمی‌ها، حسینیه قائنی‌ها و حسینیه قزوینی‌ها) واقع در خیابان امام رضا(ع) و خیابان سرشور را شامل می‌شود.
وی با اشاره به اینکه آزمون‌های حفظ موضوعی و ترتیبی در یازده رشته برگزار خواهد شد، اظهار کرد: رشته‌های حفظ ترتیبی شامل حفظ جزء 30، اجزاء 30 و یک، اجزاء 30، یک و دو، حفظ پنج، 10، 15، 20 و حفظ کل است، همچنین حفظ موضوعی نیز در سه بخش حفظ 120، 150 و 300 موضوع برگزار می‌شود.
حسینی با بیان اینکه متقاضیان شرکت در بخش موضوعی بیشتر از جمع بسیجیان فعال در حلقه‌های صالحین هستند، ادامه داد: آزمون کتبی حفظ موضوعی و ترتیبی به صورت هماهنگ در تاریخ، 28 بهمن ماه برگزار خواهد شد و مرحله شفاهی حفظ موضوعی نیز در نیمه اول اسفندماه است که نتایج دو دوره حفظ ترتیبی و موضوعی تا پایان سال اعلام خواهد شد.
captcha