زندانیان را درگیر مسائل قرآنی می‌کنیم
کد خبر: 3580731
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

زندانیان را درگیر مسائل قرآنی می‌کنیم

مدیرکل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در زندان ها تلاش می کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شبستان نوشت: میرعلی اکبر بنی هاشمی، مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: غنی سازی فرهنگی و قرآنی زندانیان در اولویت فعالیت این نهاد قرار دارد.
وی افزود: با برنامه ریزی هایی که انجام گرفته است به یاری خداوند متعال، تا تابستان 96 بیش از 50 درصد زندانیان را درگیر مسائل قرآنی خواهیم کرد.
این مسئول، با بیان اینکه روح قرآنی درمان تمامی کج رفتاری های اجتماعی است، تصریح کرد: اصلاح اخلاقی و عقیدتی یک زندانی می تواند امنیت روحی و اخلاقی 60 انسان سالم را تضمین کند.
بنی هاشمی اضافه کرد: یک زندانی خارج از فضای زندان می تواند 60  نفر را درگیر کرده و ذهن و اخلاق آنها را مسموم کند.
وی با اشاره به اعتقادات مذهبی زندانیان، خاطر نشان کرد: بیش از 70 درصد زندانیان دارای عقاید مادی گرایانه و عجیب و غریب هستند که با هیچ مکتب الهی سازگاری ندارد و ما به عنوان مسئول باید در راستای اصلاح آن گام برداریم.
مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی گفت: یک مدیر اگر پشتوانه مالی نداشته باشد نمی تواند تصمیمات و برنامه های خود را به فعلیت برساند.
این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه توانسته ایم برخی از زندانیان را تشویق به اقامه نماز و تلاوت و یادگیری کلام وحی کنیم که می خواهیم این نفرات انگشت شمار افزایش یافته و نیمی از جامعه زندان در گیر حفظ و یاد گیری و تلاوت قرآن شوند.
وی اضافه کرد: باید یک کار و تحقیق دقیق کارشناسی انجام گیرد تا بدانیم مشکل کار کجاست و برای برطرف کردن آن اقدام کنیم.
بنی هاشمی گفت: اصلاح یک زندانی با سن زیاد بسیار دشوار است چرا که شخصیت آن چون قالب بتنی شکل گرفته است و برای اصلاح ان باید بار دیگر پودر شده و دوباره احیا شود.


captcha