اجرای طرح ارتقای قرآنی آموزگاران ابتدایی به بهار سال آینده موکول شد
کد خبر: 3580803
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵

اجرای طرح ارتقای قرآنی آموزگاران ابتدایی به بهار سال آینده موکول شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اعلام کرد: اجرای طرح ارتقای قرآنی آموزگاران ابتدایی مصوب شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بهار سال آینده موکول شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از  استان مرکزی، طرح ارتقای قرآنی معلمان پایه سوم ابتدایی استان از طرح‌های مصوب کارگروه آموزش عمومی قرآن شورای توسعه فرهنگ قرآنی که قرار بود به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی و مشارکت آموزش‌وپرورش در بهمن و اسفند سال جاری برگزار شود به بهار سال آینده موکول شد. 
حجت‌الاسلام محمدرضا شفیعی، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: 21 بهمن‌ماه زمان اجرای طرح ارتقای قرآنی ویژه معلمان ابتدایی استان بود، این طرح در شورای توسعه فرهنگ قرآنی با مشارکت آموزش‌وپرورش پذیرفته شد که با توجه به هماهنگی بیشتر در راستای هرچه قوی‌تر برگزار کردن این دوره و تامین اعتبار لازم به بهار سال آینده موکول شد. 
وی ادامه داد: اعتبار  این طرح توسط سه بخش شورای توسعه، تبلیغات اسلامی و آموزش‌وپرورش تأمین می‌شود که با تأمین اعتبارات و برنامه‌ریزی‌های لازم در اولین فرصت اجرایی می‌شود. 
حجت‌الاسلام شفیعی تصریح کرد: این طرح برای آموزگاران مقطع سوم ابتدایی با حضور ۳۵۰ معلم در مناطق آموزشی اراک، شازند و سربند، تفرش، خنداب، فراهان، آشتیان و کمیجان، دلیجان، خمین و محلات، ساوه، زرندیه و نوبران اجرایی شود. 
وی ادامه داد: برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت اجرای از نیمه دوم فروردین آغاز می‌شود محل برگزاری طرح نیز  توسط آموزش‌و‌پرورش مشخص یا اینکه در مؤسسات قرآن تبلیغات اسلامی  اجرا خواهد شد.
حجت‌الاسلام شفیعی اضافه کرد: مهمترین هدف این طرح ایجاد انگیزه بین آموزگاران در راستای فراگیری مبانی قرآن و آموزش اصولی قرآن به دانش‌آموزان است، با توجه به اینکه بیشترین مدت زمان آموزش قرآن به مقطع ابتدایی اختصاص دارد باید از این فرصت استفاده کرد تا قرآن در مدارس به بهترین شکل ممکن آموزش داده شود. 
این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: به محض هماهنگی، برنامه‌ریزی و تأمین اعتبار زمان دقیق برگزاری طرح اطلاع‌رسانی خواهد شد.
captcha