برترین معلم؛ آموزنده کلام و دستور خداوند به دیگران است
کد خبر: 3596067
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

برترین معلم؛ آموزنده کلام و دستور خداوند به دیگران است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مشاور ارشد شهردار در حاشیه شهر مشهد با بیان اینکه علم و علم‌آموزی شرافتش به متعلقش است؛ یعنی یک معلم می‌تواند در جایگاه‌های مختلف مقدس باشد، گفت: در شاخص‌بندی معلمان، برترین معلم، کسی است که کلام و دستور خداوند را به دیگران می‌آموزد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان، مشاور ارشد شهردار در حاشیه شهر مشهد، در همایش پاسداشت و تجلیل از مقام و منزلت اساتید و مربیان قرآن 13 اردیبهشت ماه در فرهنگسرای قرآن برگزار شد، در رابطه با روز معلم بیان کرد: باید یک تفکر و نگاه ویژه‌ای نسبت به روز معلم داشت؛ زیرا این روز مصادف با شهادت استاد مرتضی مطهری ‌است.
وی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ، هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏‌اند، مرده مپندار بلكه زنده‏‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌‏شوند.»، گفت: از این آیه می‌توان دریافت که، شهید زنده است و با مرگش دوباره متولد می‌شود.
منصوریان با بیان اینکه اساس این تولد، علم و علم‌آموزی است و نتیجه این تولد، شهید شدن در راه اسلام و خداوند است، اضافه کرد: این افراد پرورش یافته معلمان هستند که معرفت پیدا کرده و به درجه والای شهادت می‎رسد.
مشاور ارشد شهردار در حاشیه شهر مشهد افزود: اولین معلم خداوند و دومین معلم پیامبر(ص) است، پیامبران ما کسانی هستند که، اولین عنوانشان معلمی بود.
وی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَكَفَى بِاللَّهِ حَسِيبًا، همان كسانى كه پيامهاى خدا را ابلاغ مى كنند و از او مى‏ ترسند و از هيچ كس جز خدا بيم ندارند و خدا براى حسابرسى كفايت مى ‏كند»، عنوان کرد: رسالت‌های خداوند قرآن، دستورات انبیاء و ... هستند.
مشاور ارشد شهردار در حاشیه شهر مشهد تشریح کرد: علم و علم‌آموزی شرافتش به متعلقش است؛ یعنی یک معلم می‌تواند در جایگاه‌های مختلف مقدس باشد که در شاخص‌بندی معلمان، برترین معلم، کسی است که کلام و دستور خداوند را به دیگران می‌آموزد.
captcha