مسئولان نظام با تأسی به رهبر انقلاب در جلسات قرآن حضور یابند/ آماده انتشار برنامه قرآنی نامزدها هستیم
کد خبر: 3597063
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

مسئولان نظام با تأسی به رهبر انقلاب در جلسات قرآن حضور یابند/ آماده انتشار برنامه قرآنی نامزدها هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون خبرگزاری ایکنا گفت: جامعه قرآنی خواستار این است که مسئولان ارشد نظام در سطح رئیس جمهور، سران قوا و وزرا به رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسی و در جلسات قرآنی حضور پیدا کنند و پای رحل قرآن بنشینند.

مسئولان نظام با تأسی به رهبر انقلاب در جلسات قرآن حضور یابند/ آماده انتشار برنامه قرآنی نامزدها هستیم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مصطفی آجرلو، معاون خبرگزاری ایکنا طی سخنانی در برنامه رصد شبکه قرآن و معارف سیما در رابطه با برنامه‌های ایکنا در مورد قضیه انتخابات پیش رو با بیان اینکه در این زمینه دو کار و فعالیت در خبرگزاری ایکنا انجام شده است، اظهار کرد: در وهله اول یک صفحه‌ای به نام صفحه «شما» در خبرگزاری ایجاد شده است که در آن جامعه قرآنی می‌توانند مانند همه گروه‌های اجتماعی مطالبات خود را منتشر کنند. حتی در شبکه اجتماعی این امکان را قرار داده‌ایم که افراد پیام خود را به صورت صوتی و تصویری ضبط و ارسال کنند. علاقه‌مندان در صفحه سایت نیز می‌توانند یادداشت بگذارند که این یادداشت‌ها را ما در ایکنا منتشر می‌کنیم و در اختیار نامزدها می‌گذاریم که ارتباط با نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این زمینه برقرار است و پیام‌ها نیز به دست ایشان می‌رسد.
آجرلو در ادامه با بیان اینکه در زمینه انتخابات شوراها نیز اگر نظراتی باشد، این نظرات را به افرادی که منتخب می‌شوند انتقال خواهیم داد، افزود: ما مطالباتی در سطح شهرهای مختلف در حوزه بحث قرآن از کاندیداها داشته‌ایم و کار دیگری نیز که در حال انجام است این است که ما پرونده ویژه‌ای به نام «قرآن و ملاک انتخاب» داریم که در این مورد از چهره‌هایی سیاسی، قرآن‌پژوهان و اساتید قرآن مواردی را احصا می‌کنیم و با  ایشان مصاحبه می‌کنیم که اگر کسی بخواهد در انتخابات شرکت کند و رأی دهد، بر طبق چه ملاک‌هایی باید کسی را  انتخاب کند و یا کسی را نیز انتخاب نکند.
وی در ادامه با بیان اینکه بخشی از مطالبات جامعه قرآنی از نامزدها در واقع مربوط به بخش صنفی اعم از بحث‌های مختلفی همچون بیمه، تشکل‌های قرآنی، خادمان قرآن و آنچه تا الان مغفول مانده است، تصریح کرد: در این زمینه عزیزان نکات ویژه‌ای را مطرح می‌کنند که رؤسای جمهور و کسانی که به عنوان نامزد در انتخابات شرکت می‌کنند باید اهل قرآن باشند به معنی اینکه ولو در ظاهر مشاهده کنیم که ایشان در کنار رحل قرآن زانو بزنند و در جلسات قرآنی حضور پیدا کنند.
معاون خبرگزاری ایکنا با طرح سؤالی در این زمینه که در این مناظراتی که پخش می‌شود، تاکنون چند درصد صحبت از قرآن شده و چند بار عناوین و کلمات قرآن و مطالبات دینی مطرح شده است؟ و آیا غلبه با مطالبات معیشتی یا اجتماعی است یا خیر؟ با بیان اینکه این امر را در نظرات و مطالبات خاص خود از نامزدها دیده‌ایم، با ذکر مثالی در این زمینه اظهار کرد: برای مثل در کشور مالزی هنگامی که مسابقات قرآن بین‌المللی این کشور برگزار می‌شود، مقامات ارشد مالزی در مسابقات حضور پیدا می‌کنند نه اینکه تنها حضور مختصری داشته و سپس، بروند بلکه این‌ها با خانواده خود به سالن مسابقات می‌آیند و پای رحل قرآن می‌نشینند یعنی می‌آیند که قرآن را بشنوند که این یک مطالبه جدی در بین جامعه قرآنی است که کسانی که به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می‌کنند چقدر در جلسات قرآنی شرکت می‌کنند.
آجرلو در ادامه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران تنها مقامی که چه در ماه مبارک رمضان و چه در جلسات دیگر پای رحل قرآن می‌نشیند، مقام معظم رهبری است، گفت: جامعه قرآنی خواستار این است که مسئولان ارشد نظام در سطح رئیس جمهور، سران قوا و وزرا به این رفتار رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسی و در جلسات قرآنی حضور پیدا کنند.
معاون خبرگزاری ایکنا ادامه داد: همچنین، در مصاحبه‌های مختلفی که داشتیم، به رفتار‌شناسی نامزدها توصیه شده است. همانطور که هم‌اکنون با آن مواجه هستیم و در جامعه نیز مطرح است، بحث بر سر این است که باید به چه کسی رأی دهیم و اصلح را چگونه انتخاب کنیم که در این زمینه بعضی کارشناسان مطرح می‌کنند که به چه کسی نباید رأی داد و باید به بحث رفتار‌شناسی کاندیداها پرداخت و اینکه در رفتارهای ایشان و بیان وعده‌های آن‌ها ملاک‌های قرآنی تا چه میزان دیده شده است.
وی در ادامه با اشاره به تعابیری از قرآن کریم مانند «أَنْ تُؤَدُّوا الْأَمَانَاتِ إِلَى أَهْلِهَا»، «إِنِّي حَفِيظٌ عَلِيمٌ» و ... با بیان اینکه طبق برخی از آیات الهی بر این تأکید شده است که که نباید به برخی تکیه و تأکید کرد، به آیه 28 سوره مبارکه کهف اشاره  کرد و گفت: طبق این آیه شریفه خداوند می‌فرمایند کسانی را که شما می‌بینید که هوا بر این‌ها غلبه دارد، نباید از ایشان تبعیت کرد. همچنین، موضوع دیگر در این رابطه بحث رعایت حداقل ظواهر دینی است. در تعبیر مقام معظم رهبری نیز آمده است که ایشان می فرمایند که درست است که باید افراد متخصص باشند و افراد متخصص کم نداریم لکن فکر نکنید که تدین باید حوزه مغفولی باشد و از بین متدینین انتخاب کنید.
آجرلو در ادامه با اشاره به موضوع صبر و خویشتن‌داری در بین نامزدهای انتخاباتی نیز با بیان اینکه «آلة الرئاسة سعة الصدر»، افزود: بی‌صبری را می‌توان در رفتار‌شناسی برخی مشاهده کرد که این خود یک گزینه است برای اینکه بخواهیم با پرداختن به آن انتخاب بهتری داشته باشم.
وی ادامه داد: یکی از نامزدهای انتخابات که احراز ‌صلاحیت نشد، چندی قبل به محضر علامه جوادی آملی رسید و ماجرایی را برای ایشان تعریف کرد و علامه در پاسخ به این فرد فرمودند که ما باید دقت داشته باشیم در معارف قرآنی ما حتی فریب دادن حیوانات نیز نهی شده است چه برسد به انسان که این خود یک مقوله جدی است. آنچه در  این مبانی بزرگ دینی ماست حتی در علوم انسانی غربی فرصت نکرده‌اند به این‌ها فکر کنند چراکه آ‌‌ن‌ها شاید برایشان فریب دادن گیاه و حیوان رایج باشد که این امر در معارف ما مذموم است و مسائلی همچون تهمت و بی‌اخلاقی و ... عواملی است که باید به آن‌ها توجه کرد.
معاون خبرگزاری ایکنا در رابطه با نحوه انتقال نظرات و مطالبات جامعه قرآنی به نامزدهای انتخابات نیز با بیان اینکه در این زمینه برنامه داریم و این نظرات و مطالبات مدون می‌شود، اظهار کرد: ارتباط مستقیمی با ستادهای انتخاباتی نامزدها داریم و مطالبات جامعه قرآنی به صورت مدون شده در اختیار از طریق مکاتبه در اختیار مسئولان ستادها قرار می‌گیرد ضمن اینکه این مطالبات بر روی خروجی ایکنا نیز منتشر می‌شود و این خود مرجعی است تا نظرات و مطالبات مشاهده شود.
وی با بیان اینکه در مکاتبه با تمامی ستادهای نامزدهای انتخابات اعلام کردیم که  آمادگی داریم تا برنامه ایشان در حوزه‌های  قرآنی را منتشر کنیم و پاسخ‌هایی نیز برای ما آمده است، تصریح کرد: البته به دلیل اینکه طبق قانون مطبوعات، ایکنا منع دارد که در مورد یک کاندیدای خاص تبلیغ کند، منتظر هستیم تا همه کاندیداها نظرات خود را ارائه دهند و ما به عنوان یک رسانه عمومی برنامه همه این عزیزان را منتشر کنیم.
معاون خبرگزاری ایکنا در پایان اظهار کرد: این امر خیلی مهم است که بیان مطالبات جامعه قرآنی خود باید یک زمینه‌ای باشد که ایشان بر اساس نیاز جامعه به میدان بیایند و اگر قرار است استناداتی به قرآن شود، صرفا برای حرکت به سمت منویات خودشان نباشد و حرکت به سمت منویات قرآن باشد.
captcha