جمع‌آوری 700 میلیون تومان در جشن گلریزان کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3608530
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷

جمع‌آوری 700 میلیون تومان در جشن گلریزان کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی: جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کهگیلویه و بویراحمد با جمع‌آوری 700 میلیون تومان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدشرف‌الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 20 خردادماه در جشن گلریزان ویژه کمک به آزادی زندانیان نیازمند و آبرومند جرائم غیر عمد استان، اظهار کرد: قیمت و ارزش هر انسانی به احسان اوست.
وی افزود: باید از خیرین دیگر استان‌های کشور نیز مدد گرفته شود و از استان‌های دیگر نیز دعوت به عمل آید.
همچنین، حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جشن گفت: ۳۸۸ نفر زندانی جرایم غیر عمد در استان وجود دارد که قریب به ۱۵ میلیارد تومان برای آزادی این زندانیان نیاز است.
وی افزود: درصورتی که ۶.۵ میلیارد تومان در استان جمع شود می‌توان نسبت به آزادی قریب به ۴۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد اقدام کرد.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ظرفیت درآمد مردم استان به گونه‌ای نیست که توقع باشد این مبلغ از کمک‌های  مردمی جمع شود، بیان کرد: باید از ظرفیت خیرین و بزرگان استان که خارج از استان هستند برای این حوزه یاری گرفت.
حجت‌الاسلام مزارعی خاطرنشان کرد: این استان در همه زمینه‌ها رو به صعود است و باید تلاش شود که در این حوزه نیز اینچنین باشیم.
بنا بر این گزارش، همچنین، سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فعالیت‌های خیرین در حوزه‌هایی مانند آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد حرکتی داوطلبانه است و برای جلوگیری از جرایم غیرعمد استفاده از سیستم بیمه‌ای لازم است.
وی افزود: باید بخش عمده‌ای از مشکلات حوزه جرایم غیرعمد به‌صورت سیستمی و از طریق سیستم‌های بیمه‌ای حل شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قدر و ارزش انسان در اینست که در این موقعیت‌ها احسان و از ظرفیت و توانایی که خداوند در اختیار او قرار داده برای کمک و یاری به همنوع خود استفاده کند.
همچنین، اسماعیل جمیاری، مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین ابراز کرد: ماندن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان علاوه بر خانواده آنها بر جامعه نیز تاثیر دارد.
وی افزود: افزایش جمعیت کیفری زندان‌ها از جمله مشکلات ماندن زندانیان جرایم غیرعمد در زندان است. فضای موجود زندان‌ها به طور کامل جوابگوی زندانیان عمد نیست و این در حالی است که جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد نیز به آنها افزوده شده است.
مدیرکل زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: قرار گرفتن زندانیان جرایم غیرعمد در کنار زندانیان جرایم عمدی ممکن است بدآموزی‌هایی به همراه داشته باشد.
جمیاری با بیان اینکه ماندن زندانیان جرایم غیر عمدی در زندان که سرپرست و نان‌آور خانواده هستند آسیب‌های بیشتری به همراه دارد، یادآور شد: روی آوردن خانواده این زندانیان در غیاب سرپرست به شغل‌های کاذب و تکدی‌گری از جمله آسیب‌های این حوزه است.
وی افزود: بالا رفتن هزینه‌ها برای دولت از دیگر مشکلات مربوط به حوزه زندانیان جرائم غیر عمد است.
یادآور می‌شود، شماره حساب‌های 3002063475 نزد بانک تجارت و 0105123144003 نزد بانک ملی ایران به نام ستاد دیه استان کهگیلویه و بویراحمد جهت کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در نظر گرفته شده است.
captcha