حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) در سمنان برگزار می‌شود
کد خبر: 3643766
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳

حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) در سمنان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان از حرکت نمادین کاروان امام حسین(ع) هم‌زمان با نخستین شب محرم در شهر اخلاق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، جواد نجاریانی، سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان امروز 28 شهریور از حرکت نمادین کاروان حضرت اباعبدالله حسین(ع) هم‌زمان با نخستین شب محرم در شهر سمنان خبر داد.
وی ادامه داد: این کاروان با عنوان «صدای پای کاروان کربلا می‌آید» پنج‌شنبه 30 شهریورماه، ساعت 17:00 از معراج الشهدای بلوار سعدی به حرکت در می‌آید و تا میدان امام خمینی(ره) ادامه دارد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان هدف از برگزاری این حرکت نمادین این کاروان را نمایش مصیبت‌های اهل‌بیت امام حسین(ع) در صحرای کربلا و زنده نگه داشتن قیام آن حضرت و نهضت عاشورا و نشر فرهنگ عاشورا عنوان کرد.
نجاریانی متذکر شد: این کاروان با حضور دسته‌های سینه‌زنی تعزیه‌خوانی و گروه نمایشی، گوشه‌هایی از مصائب حضرت امام حسین(ع) در کربلا را به نمایش می‌گذارد.
وی دامه داد: این مراسم به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان و با مشارکت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، خانه تعزیه سمنان و گروه آئینی مذهبی نوای باران برگزار می‌شود.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: هم‌زمان با این مراسم پرچم‌های مشکی روی پل‌های شهر اخلاق به اهتزاز درخواهد آمد.
منبع: روابط عمومی شهرداری سمنان
captcha