پرداخت بیش از 2میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
کد خبر: 3646989
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۷
موسوی‌قوام:

پرداخت بیش از 2میلیارد تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد

گروه اجتماعی: مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان گفت: 2میلیارد و 322 میلیون و 300 هزار تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان هزینه شده است و در مقایسه با شش ماهه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سیدحجت‌الله موسوی‌قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 4 مهر در نشست هیأت امنای ستاد دیه در محل دادگستری کل استان گفت: طی شش ماهه سال جاری شاهد آزادسازی 89 نفر زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان بوده‌ایم.
وی افزود: 2میلیارد و 322 میلیون و 300 هزار تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان هزینه شده است و در مقایسه با شش ماهه سال گذشته رشد داشته‌ایم.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان بیان کرد: 57 نفر از محل کمک‌های مردمی و خیران، 15 نفر از محل کمک‌های ویژه ستاد دیه مرکز، سه نفر از طریق پرداخت وام، هشت نفر بدون پرداخت وجه و با کسب رضایت شاکیان و تعدادی هم از طریق صندوق خسارات آزاد شده‌اند.
موسوی‌قوام اظهارکرد: تاکنون با 105 نفر از شاکیان پرونده‌ها مذاکره داشته‌ایم و حدود 15 میلیارد تومان تخفیف بدهی را داشتیم و 48 نفر از مددجویان هم مشارکت کردند و بخشی از بدهی خود را بر عهده گرفتند.
وی عنوان کرد: خیران استان کرمان 2 میلیارد تومان تعهد برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد داشته‌اند و یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان تاکنون وصول شده است و هرچند بعضی از خیران به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، اما سعی می‌کنیم، 70 درصد وصول را در سال جاری داشته باشیم.
مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان تصریح کرد: 297 زندانی واجد شرایط جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان حضور دارند که 9 نفر بدهکار دیه در تصادفات رانندگی، سه نفر دیه، 164 نفر مهریه، شش نفر نفقه و 115 نفر بدهکار چک هستند.
موسوی‌قوام تأکید کرد: 22 نفر زندانی جرائم غیرعمد در سال جاری وارد زندان‌های استان کرمان شده‌اند و بقیه آنها زندانیانی را شامل می‌شوند که از سال‌های 94 و 95 در زندان‌ها مانده‌اند و بیشتر زندانیان مهریه هستند.
منبع: ستاد دیه استان کرمان
captcha