«آن سوی واقعه»؛ گامی در راستای مستندسازی رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین
کد خبر: 3660791
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳

«آن سوی واقعه»؛ گامی در راستای مستندسازی رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین

گروه فرهنگی: سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، هدف از برپایی مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» را مستندسازی حرکت بزرگ پیاده‌روی زائران اربعین عنوان کرد و گفت: نمایشگاه آثار برتر 14 آذر در دانشگاه شهید چمران اهواز برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، محمدامین صالحی‌نژاد، سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی استان خوزستان امروز دوشنبه 15 آبان در گفت‌وگوی زنده رادیویی با برنامه «کوبه» رادیو فرهنگ درباره مسابقه ملی عکس «آن سوی واقعه» اظهار کرد: با توجه به اینکه راهپیمایی عظیم اربعین چند سالی است به صورت گسترده‌تر برگزار و پیش‌بینی می‌شود امسال زائران بیشتری از مرزهای کشور به سمت عتبات عالیات مشرف شوند، تصمیم بر آن گرفته شد تا این مسابقه در سطح ملی برگزار شود.

وی با بیان اینکه مواکب زیادی به منظور خدمت رسانی به زائران به صورت مردمی و سازمانی در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام برپا شده‌اند، درباره ضرورت برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: احساس کردیم که نیاز است این حرکت مستندسازی شود تا بتوان با تصاویر مردمی و استفاده از ظرفیت عکاسان حرفه‌ای این رویداد بزرگ را ثبت و ضبط کرد.

صالحی‌نژاد افزود: بر همین اساس در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان با همکاری دانشگاه شهید چمران اهواز تصمیم گرفتیم این مسابقه را به صورت ملی در دو بخش آزاد و دانشجویی برگزار کنیم که تا این لحظه استقبال خوب بوده و تصاویر زیادی برای ما ارسال شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه زائران در حرکت هستند و بسیاری از آنها می‌خواهند با تلفن همراه عکاسی کنند مقرر شد که از طریق فضای مجازی(تلگرام) این عکس‌ها دریافت شود.

وی در پایان اعلام کرد: نمایشگاه آثار برتر این مسابقه ملی 14 آذرماه در دانشگاه شهید چمران اهواز از طرف سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان برپا خواهد شد.

iqnakhouzestan@

captcha