ما از قدیم این روزها را گریه کرده‌ایم
کد خبر: 3661283
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۷
چند قدم با خادمان و زائران حسین(ع)/

ما از قدیم این روزها را گریه کرده‌ایم

گروه اجتماعی: از او می‌خواهم برایم از حسین(علیه السلام) بگوید، دستانش را از روی حیرت باز می‌کند و می‌گوید: امام حسین(ع) ... چه بگویم؟ امام حسین(ع) اسلام است؛ امام حسین منتهای اسلام را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اینجا چذابه است، بانویی که باید 60 سال یا بیشتر داشته باشد، عبایش را دور گردن گره داده و مشغول تمیز کردن موکبی است که سردر آن نام «فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته شده، خم می‌شود و کاغذ و لیوان‌های یک بار مصرف را جمع می‌کند. سمتش می‌روم، فکر می‌کند زائرم، دعوتم می‌کند داخل، خودم را معرفی می‌کنم، به گرمی پاسخم را می‌دهد، عبایش را از دور گردن باز می‌کند و همان جا با او صحبت می‌کنم.

نامش تقیه جلالی است، از سوسنگرد آمده و در موکبی که پسرش چهار سال است، برپا کرده به زوار خدامت می‌کند. می‌گوید: از اباعبدالله(ع) می‌خواهم که بیشتر و بیشتر بتوانیم در مسیر او قرار بگیریم؛ این اتفاق یک انقلاب است.

پدر و مادر او در جنگ شهید شده‌اند، می‌گوید: پسرم این موکب را راه‌اندازی کرده است. از خدا می‌خواهم این خدمت برای همه مسلمانان مداوم باشد. از اباعبدالله(ع) می‌خواهم امتش را شفاعت کند. ما غیر از این راه، راه دیگری نمی‌شناسیم.

8 سال با «مشایه» کربلا می‌رفتم. امسال پای رفتن نداشتم. پسرم گفت بیایم اینجا و در خدمت زوار باشم. از خدا می‌خواهم رحمت را در قلوب مسلمانان نسبت به هم قرار دهد، این راه مستدام باشد و فرزندانمان، فرزندان آنها و تمام نسل‌های ما در این راه و در مسیر اسلام حقیقی باشند.

از همه مسئولان و مردمی که زیر این آفتاب و در گرما زحمت کشیدند تشکر می‌کنیم.

4 سال است که پسرم این موکب را راه‌اندازی کرده است. من هم به استقبال زائران می‌روم. ما در عراق دیدیم که چطور به ما خدمت می‌کنند؛ از آنها یاد گرفتیم. زائر باید در کرامت و عزت باشد.

از زمان شاه مادرم پخت نذری داشت و ما از قدیم برای این قیام گریه می‌کردیم و در همین طریق باقی می‌مانیم. از «سید»(مقام معظم رهبری) تشکر می‌کنیم و از او می‌خواهیم کنار ما باشد، برای ما پدری کند و مراقب خانواده‌های شهدا و خدام امام حسین(ع) باشد.

از او می‌خواهم برایم از حسین(علیه السلام) بگوید، دستانش را از روی حیرت باز می‌کند و می‌گوید: امام حسین(ع) ... چه بگویم؟ امام حسین(ع) دین اسلام است؛ امام حسین منتهای اسلام را نشان داد.

iqnakhouzestan@

captcha