آواربرداری و نجات مصدومان سرپل ذهاب تا غروب تمام می‌شود/ مسئولان آشنا به جغرافیای شهر کمک کنند
کد خبر: 3662997
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
اختصاصی ایکنا/ امیرسرتیپ حیدری:

آواربرداری و نجات مصدومان سرپل ذهاب تا غروب تمام می‌شود/ مسئولان آشنا به جغرافیای شهر کمک کنند

گروه جامعه: فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: فکر می‌کنم موضوع نجات مصدومان و آواربرداری شهر سرپل ذهاب با شتابی که در حال انجام است تا غروب امروز به پایان برسد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص میزان همکاری ارتش با مردم زلزله‌زده در سرپل ذهاب و قصرشیرین، اظهار کرد: به محض ابلاغ فرمان فرماندهی کل قوا، ستاد بحران را به فرماندهی کل ارتش در پادگان ابوذر تشکیل دادیم.
وی با اشاره به اینکه من نیز به عنوان فرمانده نیروی زمینی، برای روند بهتر اجرای کارهای میدانی در صحنه حضور دارم، عنوان کرد: کارهای آواربرداری را از چند جبهه از شمال، جنوب، شرق و غرب و هسته مرکزی شهر به بیرون آغاز کردیم.
حیدری تصریح کرد: چهار تیپ را وارد عمل کردیم که شهر بین این چهار تیپ تقسیم شده است که مسئول آواربرداری هستند و پایگاه هوانیروز کرمانشاه را بر سرکار آوردیم که تا این لحظه 50 فروند بالگرد را عملیاتی کردیم که تاکنون 250 پرواز را انجام داده‌اند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه تا این لحظه توانستیم 700 مصدوم را به بیمارستان‌ها انتقال دهیم، بیان کرد: بیمارستان‌های ارتش در کرمانشاه آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان و زلزله‌زدگان هستند و علاوه بر آنچه که در کرمانشاه داریم از همدان و خرم‌آباد و کردستان نیز بیمارستان‌های صحرایی را وارد منطقه کرده‌ایم و منطقه الحمدلله تحت کنترل است و امیدواربم که خداوند به خدمتگزاری از ما پذیرفته باشد.
امیر سرتیپ حیدری در پاسخ به این سؤال که آواربرداری تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: فکر می‌کنم موضوع نجات مصدومان و آواربرداری شهر با شتابی که در حال انجام است  تا غروب امروز به پایان برسد.
وی در خصوص اینکه آیا تنها آواربرداری زلزله‌زدگان شهرستان سرپل ذهاب به ارتش واگذار شده است ،تصریح کرد: ما در شهر سرپل ذهاب مسئولیت داریم البته تفاوتی ندارد، چنانکه در حال فراهم کردن امکاناتی هستیم که به مناطق اطراف شهر سر پل ذهاب اعزام کنیم تا به این افراد نیز کمک‌رسانی کنیم. البته اولویت اول ما خدمت‌رسانی به تمام منطقه سرپل ذهاب است.
امیر سرتیپ حیدری در پایان ضمن درخواست دعا برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم زلزله‌زده، بیان کرد: از مسئولان این شهر چون مسئولان برق، آب، گاز و ...استدعا دارم که اگر صدای من را می‌شنوند به فرمانداری مراجعه کنند و خودشان را معرفی کنند که بتوانیم خدماتی را از آنها بگیریم؛ چرا که آنها به شهر آشنایی بیشتری دارند، البته برخی از اعضای شورای شهر پای کار هستند و همکاری مناسبی انجام می‌دهند.
captcha