کاهش آسیب‌های ازدواج دائمی، مانع افزایش ازدواج سفید می‌شود
کد خبر: 3679374
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳

کاهش آسیب‌های ازدواج دائمی، مانع افزایش ازدواج سفید می‌شود

گروه اجتماعی: یک استاد دانشگاه گفت: اگر آسیب‌های ناشی از ازدواج‌های دائمی مثل طلاق و عدم اعتماد طرفین نسبت به یکدیگر کاهش پیدا کند، درصد وقوع ازدواج‌های نامتعارف مثل ازدواج سفید نیز کمتر می‌شود.

بهجت یزدخواستی، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان اینکه تغییر یکی از ارکان مهم زندگی محسوب می‌شود، اظهار کرد: در جامعه شاهد تغییر شکل ازدواج هستیم، ولی متأسفانه این تغییر به سمت‌وسوی مثبت گرایش ندارد.
وی افزود: امروزه چون اعتماد اجتماعی از بین رفته و طلاق افزایش یافته، ازدواج نیز از حالت طبیعی خود خارج شده و به سمت ازدواج سفید سوق پیدا کرده است. بازنده صرف این سبک ازدواج، زنان هستند که آسیب جدی می‌بینند، چون ارزش زن در جامعه ما به حیای اوست و زمانی که این حرمت و حیا از بین برود، زن ارزش خود را از دست می‌دهد.
یزدخواستی در خصوص راهکارهای پیشگیری از این نوع ازدواج‌ها گفت: اگر آسیب‌های ناشی از ازدواج‌های دائمی مثل طلاق و عدم اعتماد طرفین نسبت به یکدیگر کاهش پیدا کند، درصد وقوع ازدواج‌های سفید نیز کمتر می‌شود.
وی تصریح کرد: اسلام هیچ‌گاه با این مسئله مخالفتی ندارد که برای مثال، طرفین دوره‌ای طولانی از عقد را تجربه کنند، زیرا دوران عقد زمان آشنایی طرفین است و اگر در این دوران با یکدیگر سازگار باشند، در نهایت می‌توانند با یکدیگر زیر یک سقف زندگی کنند.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: به نظر من برای کاهش طلاق، لازم است که طرفین قبل از ازدواج، طی صد ساعت کلاس، چگونگی ارتباط و رفتار با یکدیگر را آموزش ببینند.

 

 

captcha