۲۹۳ زندانیان جرائم غیرعمد لرستان در انتظار آزادی با کمک خیرین
کد خبر: 3692131
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

۲۹۳ زندانیان جرائم غیرعمد لرستان در انتظار آزادی با کمک خیرین

گروه اجتماعی- مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان با بیان این‌که ۳۹۳ زندانی جرائم غیرعمد در لرستان وجود دارد، اظهارکرد: برای آزادی این تعداد زندانی ۲۰ میلیارد تومان نیاز است که چشم امید آن‌ها به کمک خیرین است.

به گزارش ایکنا از لرستان، توکل شاکرمی، مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان، جمعه، 27 بهمن در جمع خبرنگاران با بیان این‌که ۳۹۳ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های لرستان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۲۶ نفر بدهکار دیه تصادف، ۴ نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی، ۲۹۱ نفر بدهکار مالی جرائم غیر از کلاهبرداری و ۷۷ نفر نیز بدهکار مهریه و نفقه هستند.
وی مجموع بدهی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد را ۴۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: با توجه به فرآیند آزادسازی در ستاد دیه و روندهایی که در خصوص دعوت شکات به صلح‌وسازش وجود داشته پیش‌بینی می‌شود با نصف این مبلغ نیز بتوان تمامی زندانیان را آزاد کرد.
شاکرمی اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده که از این تعداد ۱۴ نفر خانم و ۲۲۶ نفر نیز آقا بودند.
مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان با بیان این‌که این تعداد زندانی با مبلغ ۲۱ میلیارد تومان آزاد شدند، گفت: ۹ میلیارد تومان این مبلغ از طریق گذشت رضایت‌مندانه حاصل شده و مابقی از طریق کمک‌های خیرین و استفاده از تسهیلات بانکی تامین‌ شده‌است.
وی علت بیشتر وقوع جرائم غیرعمد را مشکلات اقتصادی دانست و افزود: با وجود این‌که بیمه نقش بسزایی در کاهش ورود افراد به زندان بر اثر ارتکاب جرائم غیرعمد دارد اما متاسفانه فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت نگرفته و همچنان شاهد جایگزینی افراد در زندان‌ها هستیم.

انتهای پیام

captcha