معرفی برترین‌های اولین مسابقات قرآن و پومسه مربیان تکواندو + عکس
کد خبر: 3692291
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

معرفی برترین‌های اولین مسابقات قرآن و پومسه مربیان تکواندو + عکس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ اولین دوره مسابقات قرآن و پومسه ویژه داوران و مربیان تکواندوی کشور در تهران برگزار ‌شد.

علی‌ اشرف‌قنبری، دبیر کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو در گفت‌و‌گو با ایکنا با بیان اینکه اولین دوره مسابقات قرآن و پومسه ویژه داوران و مربیان تکواندوی کشور در دو بخش پومسه و قرآن ویژه آقایان و بانوان برگزار ‌شد، گفت: در بخش آقایان، رقابت‌ها در بخش قرائت(صوت و لحن) و اجرای فرم‌های پومسه در سه رده سنی 22 تا 50 سال، 36 تا 50 سال و بالای 51 سال با حضور نمایندگانی از استان‌های اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان رضوی، زنجان، سمنان، فارس، کردستان، کرمانشاه و مازندران برگزار شد.
وی افزود: همچنین، در قسمت بانوان نیز رقابت‌ها در بخش قرائت (ترتیل) و اجرای فرم‌های پومسه در دو رده سنی 22 تا 50 سال و 36 تا 50 سال با حضور نمایندگانی از استان‌های اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، قزوین، قم، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد و مازندران پیگیری شد.
دبیر کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو با بیان اینکه بخش مسابقات قرآن در رشته‌های قرائت(ویژه آقایان) و ترتیل(ویژه بانوان) برگزار ‌شد، اظهار کرد: این مسابقات طی روز 26 بهمن‌ماه در دو بخش صبح (بانوان) و بعد از ظهر (آقایان) اجرا شد.
وی با اشاره به اینکه در این مسابقات نمرات بخش‌های پومسه و قرآن به صورت ۵۰، ۵۰ تأثیر داشت و از جمع نمرات این دو بخش، قهرمانان و نفرات اول تا سوم هر رشته مشخص شدند، افزود: در پایان برگزاری این دوره از مسابقات به نفرات اول تا سوم هر رشته جوایزی(نفر اول یک میلیون تومان، نفر دوم پانصد هزار تومان و نفر سوم دویست هزار تومان) همراه با حکم قهرمانی و مدال قهرمانی اعطا شد.
دبیر کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو ادامه داد: در قسمت آقایان و در رده سنی 22 تا 35 سال سیدذاکر قنبری از استان تهران عنوان نخست را بدست آورد، علیرضا هاشمی از استان خراسان رضوی بر سکوی دومی ایستاد و ناصر جعفری از استان اصفهان عنوان سومی را کسب کرد. همچنین، در رده سنی 36 تا 50 سال، عباس لطفی از استان خراسان رضوی در رده اول قرار گرفت، مهدی علی محمدی از استان زنجان جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و مجتبی احسان‌زاده از استان خراسان رضوی سوم شد. در رده سنی بالای 51 سال نیز هدایت آریان‌فر از استان مازندران در رده نخست جای گرفت، محمد کرمی از استان تهران دوم شد و حسین جلالی از استان سمنان بر سکوی سومی ایستاد.
قنبری تصریح کرد: همچنین، در قسمت بانوان، در رده سنی 22 تا 35 سال فهیمه سلمانی‌زاده از استان اصفهان موفق شد تا عنوان نخست را کسب کند. صفورا اردشیری از استان خوزستان رده دوم را به خود اختصاص داد و عفت گودرزی از استان خوزستان نیز بر سکوی سومی ایستاد. در رده سنی 36 تا 50 سال نیز زهره پورحسینی از استان خراسان رضوی اول شد. کبری سخایی از استان قم عنوان دومی را بدست آورد و نرجس شریفی از استان کرمان در جایگاه سوم قرار گرفت.
یادآور می‌شود، اولین دوره مسابقات قرآن و پومسه ویژه داوران و مربیان تکواندوی کشور روز ۲۶ بهمن‌ماه در محل خانه تکواندو واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل صدر، خیابان شهید میرزاپور، رو‌به‌روی مجتمع مسکونی سبحان برگزار ‌شد.

انتهای پیام
captcha