مانور سلامت نوروزی برای زائران
کد خبر: 3697843
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
در مشهد صورت گرفت؛

مانور سلامت نوروزی برای زائران

گروه اجتماعی- به منظور ارائه خدمات بهداشتی و سلامت به زائران، مانور سلامت نوروزی برای زائران در مشهد برگزار شد.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به منظورارائه خدمات بهداشتی و سلامت به زائران، مانور سلامت نوروزی برای زائران در مشهد برگزار شد؛ علی حسنی، مدیر سلامت محیط و کار استان خراسان رضوی در این برنامه که صبح امروز 16 اسفندماه در مشهد برگزار شد، در خصوص تعداد تیم‌های بازرسی که برای ایام نوروز برنامه‌ریزی شده است، گفت: تعداد 90 تا 157 تیم بازرسی دو نفره برای این مدت در نظر گرفته شده است که حداقل تعداد 90 تیم در این ایام فعالیت خواهند داشت.

فعالیت 25 تیم نظارتی در ایام نوروز

وی با اشاره به اینکه 25 تیم نظارتی در طول این ایام فعالیت خواهند کرد، افزود: بر اساس دستورالعمل نحوه فعالیت و برنامه‌های  تیم‌ها بدین شکل برنامه‌ریزی شده است که از 8 صبح تا 8 شب به طور مستمر فعالیت داشته باشند و در اماکن خاص مثل اطراف حرم و ییلاقات به دلیل حساسیت ویژه‌ای که دارد همکاران تمهیدات خاصی دارند تا بتوانند پوشش لازم را فراهم کنند.

مدیر سلامت محیط وکار استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه همه ساله برنامه‌های کشیک نوروزی از اول اسفندماه آغاز می‌شد، بیان کرد: امسال  براساس دستورالعمل وزارت، برنامه کشیک نوروزی از 15 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد و  طبق سیاستگذاری و برنامه‌ریزی که انجام شده است بتوانیم به اماکن حساس نظارت و ارزیابی داشته باشیم.

تشکیل 157 تیم بازرسی دو نفره در حوزه سلامت نوروزی

پوشش  130 هزار مکان توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد

حسنی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالغ بر 130 هزار اماکن را تحت پوشش قرار داده است، افزود: از این تعداد، حدود 70 هزار اقامتگاه جز اماکن حساس هستند و باید با نظارت بیشتری در این ایام کنترل شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ازحدود 46 هزار و هفتصد اماکن حساس بازدید شد، ابراز کرد: در سال گذشته  62 هزار بازدید درمدت 45 روز انجام شد  که از این تعداد 3 هزار و 340 مورد فقط منجر به  صدور اخطار شد و تعداد 2 هزار و900 معرفی به مراجع قضایی داشتیم.

رسیدگی به شکایات مردمی از طریق سامانه 190

مدیر سلامت محیط و کار استان خراسان رضوی در خصوص اینکه رسیدگی به شکایات مردمی یکی از برنامه‌های سال جدید است، بیان کرد: از آنجایی که مردم بهترین ناظر و بازرس برای مشکلات هستند و سال گذشته از طریق سامانه 190 به 655 شکایت رسیدگی شد، علاوه براین در حوزه اطلاع رسانی خوب و رسیدگی به شکایات، رتبه برتر را در کشور کسب کردیم و از ابتدای سال 96 تا امروز بالغ بر 10 هزار و 600 مورد رسیدگی به شکایات داشته ایم.

تشکیل 157 تیم بازرسی دو نفره در حوزه سلامت نوروزی

نگاه علمی و عملیاتی به  حوزه گردشگری

در ادامه مهدی فروزان، مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه دولت نگاه علمی و عملیاتی به  حوزه گردشگری دارد، بیان کرد: گردشگری به عنوان بزرگ‌ترین تکنولوژی غرب نام‌گذاری شده است، زیرا گردشگری، بازار کسب و کار، انتقال سرمایه وایجاد اشتغال در جوامع را به دنبال دارد و نیز می‌توان اقتصاد مقاومتی را به خوبی عملیاتی کرد.

وی با اشاره به اینکه گردشگری تاریخی، طبیعی، ورزشی و مذهبی 4 حوزه گردشگری است، افزود: امروز یکی از گردشگری‌هایی که به عنوان بال 5 به آن اضافه می شود گردشگری در حوزه سلامت است که به خوبی جای خودش را باز کرده است و افراد در کنار تفریح می‌توانند از امکانات پزشکی استفاده کنند.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه هر گردشگری که وارد کشورما می‌شود، برابر با سه بشکه نفت ارز‌آوری داشته باشد، ابراز کرد: در سال 92، 23 میلیون و 500 هزار و تا پایان سال 95، 28 میلیون و 500 هزار نفر سالانه و در 11 ماه سال 96، 30 میلیون و 585 هزار زائر و گردشگر وارد مشهد مقدس شدند.  

فروزان افزود: در نوروز سال 95، هفت میلیون  و300 هزار نفر وارد مشهد و 12میلیون نفر وارد استان خراسان شدند و این موضوع بخاطر خدمت همکاران بهداشت و سلامت بوده است.  

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری سلامت کارهای خوبی صورت گرفته است اما در سال 95 حوزه سلامت فقط 27 میلیارد تومان توانسته درآمد کسب کند، از همین رو باید بتوانیم برنامه‌ریزی جامعی داشته باشیم و با مهیا کردن  و به روز کردن گردشگری سلامت اقدامات خوبی انجام دهیم.

مدیرکل هماهنگی امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود امسال 10الی 15 درصد رشد زائر داشته باشیم، عنوان کرد: تدسیسات گرشگری و هلدینگ درسطح استان بسیار خوب است ولی نیاز مبرم به حضور شما برای ارزیابی، نظارت و جلوگیری از تخلف هست.

 انتهای پیام

captcha