تولیدات قرآنی نشان جدید ارائه سبک زندگی اسلامی/ قرآنیان؛ بالاترین سرمایه امروز
کد خبر: 3721625
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
شاه‌آبادی:

تولیدات قرآنی نشان جدید ارائه سبک زندگی اسلامی/ قرآنیان؛ بالاترین سرمایه امروز

گروه فناوری اطلاعات ــ معاون رسانه ملی با بیان اینکه بالاترین سرمایه امروز جمهوری اسلامی سرمایه‌های قرآنی آن هستند گفت: تولیدات قرآنی سرمایه عظیم و نشان جدید برای ما خلق کرده‌اند و رادیو هم تلاش می‌کند با ارائه این سرمایه‌ها، سبک زندگی قرآنی را جریان دهد.

تولیدات قرآنی نشان جدید ارائه سبک زندگی اسلامی/ قرآنیان؛ بالاترین سرمایه امروز 
 
به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم راه‌اندازی و رونمایی از پایگاه جامع قرآنی «ایران صدا» امروز، ۲۰ خرداد‌ماه، با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین انصاریان، مدیران ارشد رسانه و نیز اساتید قرآنی و اخلاقی در استودیو شماره هشت ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی در بخشی از این مراسم با بیان اینکه تلاش می‌کنیم پایگاه جامع قرآن «ایران صدا» به عنوان سند رسمی افتخار تولیدات فرهیختگان قرآنی کشورمان شناخته شود، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان معاونت صدا توفیق ارائه دومین دستاورد قرآنی را داشته است.
 
وی افزود: بعد از اینکه در ابتدای ماه مبارک رمضان رادیو تلاوت افتتاح شد، مردم از ما خواست کردند این رادیو ویژه ماه مبارک رمضان نباشد، لذا امروز با راه‌اندازی پایگاه جامع قرآنی ایران‌صدا در ایام سال، ارائه دهنده مفاهیم قرآنی به عموم مخاطبان و قران دوستان در سراسر کشور و خارج از ایران هستیم.

شاه‌آبادی ادامه داد: هدف در رادیو تلاوت این است که فرصت‌های بیشتری را برای انس مردم با قرآن فراهم کند و اکنون مفتخریم رادیو قرآن با مجموعه برنامه ۲۴ ساعته مباحث قرآنی را به درستی تفسیر و در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اقدامات قرآنی این مجموعه تصریح کرد: از‌ جمله این اقدامات تعامل با آموزش و پرورش برای تعلیم ۵۲۰ هزار معلم است، اگر چه با پایان ماه مبارک رمضان روی موج اف ام، کار رادیو ترتیل به پایان می‌رسد، اما در ایران صدا همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه ملی به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده سمعی و بصری تولیدات قرآنی، صاحب ده‌ها تلاوت منحصر به فرد است، افزود: در ۴۰ سال گذشته محتوا‌های ارزشمندی توسط افراد و فعلان قرآنی جمع‌آوری و در اختیار رادیو قرار گرفته که بسار ارزشمند و سرمایه عظیمی است و لذا وظیفه رادیو این است که درگاه انتشار خود را با قرآن و این محتوا‌های قرآنی متبرک کند.

شاه‌آبادی در ادامه با بیان اینکه بالاترین سرمایه امروز جمهوری اسلامی، سرمایه‌های قرآنی آن هستند، گفت: این سرمایه‌ها به برکت این نظام تربیت شدند و حرکت‌های قرآنی این شخصیت‌ها را ارئه و معرفی کرده است. اگر رادیو تلاشی می‌کند به برکت و پشوانه‌های قرآنی این کشور است و اگر رادیو حرفی برای گفتن در جهان اسلام دارد به برکت این است که کشور جمهوری اسلامی ایران مهد خادمان و فعالان قرآنی است.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: امروز مفتخریم در کشورمان صاحب سرمایه‌های معنوی هستیم. برای مثال نزدیک نیم قرن از تفسیر علامه طباطبایی می‌گذرد و همچنان این تفسیر می‌درخشد. سرمایه‌های اصلی ما، آیت‌الله جوادی آملی‌ها و انصاریان‌ها هستند و وظیفه رادیو و خدمتگزاران فرهنگی کشور، پاس داشتن و عرضه کردن این ستارگان قرآنی است.

شاه‌آبادی گفت: امروز جمهوری اسلامی این بستر را فراهم کرده است که کشور ما کشوری قرآنی باشد؛ تولیدات قرآنی سرمایه عظیم و نشان جدید برای ما خلق کرده‌اند و رادیو هم تلاش می‌کند با ارائه این سرمایه‌ها، سبک زندگی قرآنی را جریان دهد.

معاون صدای رسانه ملی گفت: جوانان ما در برابر هجمه سبک زندگی غربی هستند و رادیو باید سرمایه‌های قرآنی را به نسخه قابل بهره‌برداری برای همه دقایق انسان‌ها تبدیل کند. اگر می‌خواهیم در کشوری زندگی کنیم که به حافظان آن ببالیم باید از قرآن استفاده کنیم و این وظیفه همه همکاران ما در ایران صدا است.

بنا بر گزارش ایکنا؛ در بخش دیگر این مراسم شاملو، مدیر شبکه رادیویی ایران صدا اظهار کرد: معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران چند سالی است که استفاده از فضای مجازی را در برنامه‌های خود قرار داده است و امروز در حوزه قرآن فصلی جدید را آغاز خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این درگاه قرار است مرجع کاملی از محتوای قرآنی را ازجمله تلاوت، ترتیل، تفسیر و پژوهش‌های قرآنی و امثال آن در اختیار عموم مردم و علاقه‌مندان به قرآن قرار دهد، گفت: توجه به پایگاه‌های اینترنتی مخاطب محور این لزوم را ایجاد می‌کند که از این ابزار‌ها بیش از پیش استفاده کنیم.

مدیر شبکه رادیویی ایران صدا ادامه داد: با توجه به این بستر تلاش می‌کنیم محتوای قرآنی را در قالب فضای مجازی و اپلیکیشن‌ها در اختیار عموم جامعه قرار دهیم. بخش ترجمه این پایگاه نیز حدود ۹ ماه به طول انجامید و برای اولین بار در کشور ترجمه گویا با صدای سه تن از مجریان خوش‌صدای رادیو تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. بر همین اساس یک ترجمه گویای دیگر جدید را در دستور کار خود قرار داده‌ایم که تا پایان امسال تهیه و رونمایی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ در پایان مراسم راه‌اندازی و رونمایی از پایگاه جامع قرآنی «ایران صدا» از جمعی از فعالان قرآنی رادیو همچون؛ حمید‌رضا مستفید، شهریار پرهیزکار، محمدحسین سعیدیان، سیدمهدی سیف، عباس امام‌جمعه، بهروز یاری گل و محمدرضا پورزرگری قدردانی شد.
 
انتهای پیام
captcha