قرآن‌کریم به حفظ و صوت خلاصه نشود
کد خبر: 3733383
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰

قرآن‌کریم به حفظ و صوت خلاصه نشود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با انتقاد از اینکه قرآن‌کریم به حفظ و صوت خلاصه شده، گفت: متاسفانه فهم قرآن در جامعه ما فراموش شده است.

قرآن‌کریم به حفظ و صوت خلاصه نشود

به گزارش ایکنا از البرز، سیدحمید کلانتری، سوم مرداد در آیین اختتامیه سیزدهمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور که به میزبانی البرز برگزار شد با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ قرآنی، اظهارکرد: متاسفانه قرآن درجامعه کنونی ما مهجور واقع شده است و به آیات قرآن آن‌طور که باید پرداخته نمی‌شود.
وی افزود: امروز قرآن بیشتر به حفظ و صوت خلاصه می‌شود در حالی که آن چه نیاز کشور است فهم قرآن و به کار بستن عملی آیات این کتاب الهی است.
این مسئول با تاکید بر اینکه قرآن ساده و روان شده تا همه بتوانند برای هدایت مسیر زندگی از این گنجینه الهی استفاده کنند، گفت: قرآن را خداوند برای تاریخ بشریت به پیامبر نازل کرده است و حالا جامعه از آن فاصله گرفته است.
معاون وزیر کار تصریح کرد: باید به آنچه که خداوند در قرآن‌کریم فرموده عمل و از طریق آن راه درست زندگی کردن و رسیدن به کمال را پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه برای پیشرفت باید به قرآن متوسل شویم، افزود: جامعه‌ای که فرهنگ قرآنی در آن باشد، جامعه کار و تلاش و سازندگی خواهد بود و در آن اختلاس و رشوه وجود ندارد.
کلانتری گفت: درجامعه قرآنی، علم و دانش و نوآوری و سازندگی حاکم است و وظیفه شرعی ما این است که برای ترویج هر چه بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی در بین مردم گام برداریم.
معاون وزیر کار در پایان بیان کرد: در کنار مسابقات تلاوت و تجوید و حفظ قرآن، مسابقات تفسیر قرآن نیز باید برگزار شود.
انتهای پیام./

captcha