صبر و شکیبایی درس عید قربان است/ تلاش جهادی برای رفع بحران‌های تحمیلی
کد خبر: 3740680
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
آیت‌الله صفایی بوشهری:

صبر و شکیبایی درس عید قربان است/ تلاش جهادی برای رفع بحران‌های تحمیلی

کانون خبرنگاران نبأ ــ خطیب نماز عید قربان بوشهر با اشاره به اینکه ایثار و شهادت در راه خدا از سیره حضرت ابراهیم(ع) است، گفت: دین مداری، امتحان دادن و صبر و شکیبایی درسی از عید قربان است که در مقابل مشکلات که پیش پای انسان است، صابر باشیم.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح چهارشنبه، 31 مردادماه مصادف با دهم ذی الحجّة در خطبه‌ها نماز عید سعید قربان که به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) برگزار شد، عید فرخنده قربان را به محضر قدسی حضرت بقیت الله اعظم حضرت مهدی آل محمد (ص) و رهبر معظم انقلاب و مسلمین و شیعیان جهان تبریک گفت و اظهار کرد: عید قربان، عید ذوب شدن دین خدا و فرامین الهی است و شیخ انبیاء حضرت ابراهیم(ع) چنان در دین ذوب شده بودند که حاضر شدند تمام دارایی و مال خود را فدای دین کند.

دین مداری و صبر و شکیبایی درس عید قربان است

استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی(ره) با بیان اینکه دین انسان را باتلاق متعفن حیوانیت نجات می‌دهد و به کمال می‌رساند، افزود: دین مداری، امتحان دادن و صبر و شکیبایی درسی از عید قربان است که در مقابل مشکلات که پیش پای انسان است، صابر باشیم.

خطیب نماز عید قربان بوشهر گفت: ایثار و شهادت در راه خدا یکی از سیره های حضرت ابراهیم(ع) است.

پیروزی جبهه مقاومت اسلامی بر گروه های تکفیری

نویسنده کتاب «ولایتمداری؛ تنها حجت سیاسی الهی» خاطرنشان کرد: جهان اسلام در سال گذشته حوادث تلخ و شیرین بسیاری را تجربه و پشت سر گذاشت و پیروزی مسلمین و سربازان مدافع اسلام بر گروه های تکفیری دست پرورده بیگانگان یکی از تجربه ها و حوادث شیرین برای جبهه مقاومت اسلامی در منطقه و جهان بود.

تلاش جهادی و مضاعف برای رفع بحران های تحمیلی

آیت الله صفایی بوشهری بحران تحریم ها و تهدیدهای آمریکایی، انگلیسی، اسرائیلی و سعودی را یکی از تجربه‌های تلخ بود که به یاری پروردگار سبحان از آن گذر کردیم، اضافه کرد: بحران داخلی کشور نیز به خاطر سوء مدیریت، بدبرنامگی، عدم برخورد بازدارنده با مفاسد اقتصادی و اجتماعی و بی برنامگی به وجود آمد و در این رابطه از مسئولان ملی و استانی تقاضا دارم که نسبت به وعده‌های خود در خصوص خدمات اقتصادی، اشتغال جوانان، اهمیت به آموزش و پروش و دینداری مردم جامعه تلاش جهادی و مضاعف کنند.

وظیفه مسئولان؛ کاهش مشکلات و رساندن خدمات رفاهی به مردم

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان تاکید کرد: مردم داری و خدمت به مردم یکی از رسالت های اولویت دار مسئولان ملی و استانی باشد و می بایست نگاه مسئولان نظام کاهش مشکلات مردم و رساندن خدمات رفاهی و اجتماعی به مردم ایران و استان بوشهر و دیگر مناطق محروم روستایی باشد.

یادآور می شود، در ادامه آئین عبادی نماز عید سعید قربان؛ تعداد چند راس گوسفند به مناسبت این عید در مصلای جمعه از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) قربانی و ذبح شد و سپس آیت الله صفایی صفایی بوشهری به گلزار شهدای بهشت صادق(ع) رفت و به شهدای شهرستان بوشهر ادای احترام کرد.

حامد فکوری
عکاس: کیوان عمادی و حسین شریفی نسب

انتهای پیام 

captcha