راه‌اندازی ۷۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی و کاربردی
کد خبر: 3744238
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
امید خبر داد:

راه‌اندازی ۷۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی و کاربردی

گروه اجتماعی - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تاکید بر این‌که ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی کشور سرعت گرفته است، گفت: نزدیک ۷۰ مرکز نوآوری در کنار مراکز جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده و امید است تا پایان سال هر مرکز یک مرکز نوآوری در حوزه تخصصی داشته باشد.

 راه‌اندازی ۷۰ مرکز نوآوری در مراکز علمی و کاربردی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، امروز، 14 شهریور در گردهمایی روسای واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی در تبریز، با تاکید بر این‌که ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور سرعت گرفته است، گفت: نزدیک ۷۰ مرکز نوآوری در کنار مراکز جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شده و امید است تا پایان سال هر مرکز یک مرکز نوآوری در حوزه تخصصی داشته باشد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردیاظهار کرد: تیم مدیریتی دانشگاه برای سال‌ ۹۷_۹۸ کامل شده و امید است برنامه‌های دانشگاه را به طور موثر در چارچوب برنامه راهبردی دانشگاه جامع علمی کاربردی دنبال کنیم.
وی افزود: طی ۲۶ سال در هیچ دوره‌ای چنین جمع یکدست و یکپارچه‌ای که اغلب از اساتید برجسته‌ دانشگاه‌های مادر استان‌ها هستند، مسئولیت واحدهای استانی دانشگاه را برعهده نگرفته بودند.
امید بیان کرد: در شروع فعالیت‌ها از سال ۹۵ چند شعار محوری «ساماندهی دانشگاه و برگرداندن به ریل اصلی، توسعه کیفی فعالیت ها، امور مدرسان، برنامه های درسی و تثبیت وضعیت دانشگاه" در دستور کار قرار گرفت و اکنون نتایج بسیار خوبی در این حوزه ها حاصل شده است.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت دانشگاه نسل سومی «مهارت محور» حرکت می‌کند، گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی دانشگاهی است که در اواخر سال ۹۴ تردیدها و ابهاماتی نسبت به رسالت آن ایجاد شده بود اما اکنون رسالت آن مشخص شده و دانشگاهی مهارتی برای آموزش مهارت‌های خاص و منحصر به فرد است.
وی با بیان این‌که دانشگاه جامع علمی کاربردی در مصوبات و ابلاغ های وزارت علوم نیز به عنوان متولی اصلی آموزش‌های مهارتی قلمداد شده است، افزود: ابلاغ شده که توسعه آموزش‌های مهارتی فقط باید از مسیر این دانشگاه انجام شود و حتی ورود سایر موسسات آموزش عالی نیز از مسیر دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت گیرد.
امید در مورد بازنگری و ساماندهی مدرسان دانشگاه نیز گفت: ساماندهی از سال ۹۵ شروع و از سال ۹۶ اجرایی شد و طی آن مدرسان از طریق فراخوان انتخاب شده و مدرسان قبلی نیز بر مبنای صلاحیت‌های علمی، عمومی و حرفه ای ارزیابی شدند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان این‌که طی سال گذشته تمامی بررسی‌ها بر روی هشت هزار نفر از مدرسان انجام شده بود، گفت: طی یک سال گذشته تمام مدرسان قبلی دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفتند که نوید بخش دوره ای از اطمینان در رابطه با مدرسان است که صلاحیت‌های علمی، عمومی و حرفه ای قابل قبولی داشته باشند.
وی بیان کرد: طی این ساماندهی در استان‌ها ریزشی برابر با ۲۵ تا ۳۰ درصد داشتیم و این تعداد از مدرسان امکان ادامه فعالیت را نداشته و در نتیجه از چرخه آموزش حذف شدند.
امید با بیان‌ این‌که برای شروع سال سامانه های متعدد دانشگاه آماده به کار و قوی هستند، افزود: بعد از تلاش دو ساله، سطح بندی مراکز علمی کاربردی انجام شد و ۵۵۰ مرکز سطح بندی شدند. البته نتایج سطح بندی خوشایند نیست اما مشخص شدن سطوح مراکز قدم موثری است.
وی با بیان اینکه مراکز جامع علمی کاربردی طی این سطح بندی در چهار سطح طبقه بندی می‌شوند، گفت: در سطح یک مرکزی وجود ندارد اما ۱۷ مرکز در سطح دو و ۸۰ مرکز در سطح چهار قرار گرفتند و اگر مراکز سطح چهار نتوانند تا سطح بندی بعدی خود را به سطح سه ارتقا دهند از چرخه آموزش های مهارتی حذف خواهند شد.
گفتنی است، این همایش به مدت دو روز از ۱۴ الی ۱۵ شهریور ماه با حضور روسای مراکز علمی کاربردی سراسر کشور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha