برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه به‌مناسبت هفته ناجا در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3752563
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶

برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه به‌مناسبت هفته ناجا در آذربایجان‌غربی

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه در هفته ناجا در استان خبر داد و گفت: امنیت، پایه و اساس تمام عرصه‌های جامعه است.

برگزاری بیش از ۱۷۰ برنامه به‌مناسبت هفته ناجا در آذربایجان‌غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر اصلانی، فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی پیش از ظهر امروز، 11 مهرماه در نشست خبری فرماندهان انتظامی به‌مناسبت هفته ناجا با بیان اینکه «پلیس مقتدر٬ امین مردم» به‌عنوان شعار هفته ناجا در سال‌جاری انتخاب شده‌ است، بیان کرد: در طول ۶ ماهه نخست سال جاری ۳۶ باند مواد مخدر متلاشی شده و ۱۱ هزار و ۵۲۴ نفر در حوزه مواد مخدر که شامل قاچاقچی و توزیع‌کننده هستند، دستگیر شده‌است.

وی بااشاره به اینکه کل اموال مکشوفه در بخش قاچاق مواد مخدر بیش از ۵ میلیارد تومان بوده‌است، ادامه داد: ۱۱ باند کالای قاچاق متلاشی شده که ارزش اموال مکشوفه بیش از ۷۵ میلیارد تومان بوده‌است.

اصلانی بابیان اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۲۷۶ نفر در سطح استان در اثر تصادف جان خود را از دست داده‌اند، یادآور شد: در این مدت بیش از یک میلیون و ۱۳۲ هزار راننده متخلف جریمه شده و ۱۵هزار و ۲۶۱ خودرو و ۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه موتورسیکلت متخلف توقیف شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال جاری ۶۳ هزار گواهینامه جدید صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۲۰ درصدی مواجه بوده و در کلانتری‌های استان نیز با رویکرد مشاوره‌ای، از اعزام ۱۱ هزار و ۸۲۲ فقره پرونده جلوگیری به عمل آمده و با مشاوره کارشناسان منجر به صلح و سازش شده‌است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: با توجه به افزایش جرایم سایبری و مجازی، رویکرد پلیس فتا در سال‌های اخیر آموزشی بوده و با این حال یک هزار و ۶۴۷ فقره پرونده جرم تشکیل یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را داشته و از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ فقره بالغ بر ۷۰ درصد مختومه گردیده یک هزار و ۴۶ مجرم فضای مجازی در اختیار محاکم قضایی قرار گرفته‌اند.

وی بابیان اینکه متاسفانه در ۶ ماهه نخست امسال با افزایش ۲۰ درصدی سرقت که عمدتا خرد هستند، مواجه بوده‌ایم، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش پرسنل نیروی انتظامی استان تمامی این موارد کشف و تعیین تکلیف شده‌است.

اصلانی گفت: ۹۱ درصد پرونده‌های جعل و ۹۳ درصد پرونده‌های کلاهبرداری نیز در طول سال جاری تعیین تکلیف شده و در بحث احتکار کالاهای اساسی و لوازم خانگی نیز که عمدتا در طول ۳ ماهه اخیر بوده، ۱۷۷ پرونده تشکیل و ۱۸۳ نفر نیز در این راستا دستگیر شده‌ و ارزش اموال احتکار ی کشف شده در سطح استان نیز ۴هزار میلیارد ریال بوده‌است.

انتهای پیام 

captcha