بصیرت‌افزایی؛ مهم‌ترین وظیفه دانشجویان قرآنی
کد خبر: 3752621
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
محمدی اظهار كرد:

بصیرت‌افزایی؛ مهم‌ترین وظیفه دانشجویان قرآنی

گروه اجتماعی ـ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور، با یادآوری وقایع تاریخی و اهمیت داشتن بصیرت همراه با تقوا، بصیرت‌افزایی را مهم‌ترین وظیفه دانشجویان قرآنی برشمرد.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور و رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن كریم امروز، 11 مهرماه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشکده مطالعات تطبیقی قرآن کریم شیراز، بصیرت‌افزایی را مهم‌ترین وظیفه دانشجویان قرآنی برشمرد.
وی افزود: علاوه بر فراگیری علم، دانش، فضل و کمالات و داشتن ایمان، دین و تقوا که انتظار قرآن از دانشجویان چنین مراکزی است، داشتن بصیرت نیز از موضوعاتی که باید مدنظر باشد.
محمدی با اشاره به نمونه‌های تاریخی ازکسانی که علم داشتند و ایمان نه و افرادی که ایمان را داشتند بدون علم بودند و کسانی که علم و ایمان را کسب کرده بودند ولی به مسائل روز جامعه بصیرت نداشتند، افزود: قرآن بر بصیرت تأکید کرده است و کلام امام صادق(ع) نیز گویای این مسئله است که کسی به مسائل زمان خود آگاه باشد در مقابل شبهات دچار مشکل نمی‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه كشور گفت: دانشجوی معارف قرآن باید نسبت به قرآن آگاه باشد و روشنفکر و متحجر که هر دو دین را از سیاست جدا می‌کند و هر دو نمونه را در تاریخ هم سراغ داریم ضربات زیادی به جامعه زده‌اند.
وی با اشاره به نقشه‌های دشمن برای مقابله با جمهوری اسلامی که در نقشه‌های اقتصادی و رسانه‌ای برنامه‌ریزی شده است، گفت: مهم‌تراز جنگ اقتصادی، جنگ رسانه‌ای است که با بصیرت دادن به جامعه می‌توان القای دشمنان در ناکار آمدی نظام را خنثی کرد.
محمدی با اشاره به سخنان رهبری گفت: معظم‌له به درستی می‌گویند که کشور در حال پیشرفت است و اگر چنین نبود دشمنان با ما دشمنی نمی‌کردند و علت دشمنی آنان جلوگیری از موفقیت‌هایی است که نظام به دست می‌آورد.
انتهای پیام

captcha