پلیس، از اساسی‌ترین بازوهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است
کد خبر: 3752858
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶

پلیس، از اساسی‌ترین بازوهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه پلیس به عنوان یکی از اساسی‌ترین بازوهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: همه پلیس را به عنوان سازمانی می‌شناسند که نه تنها امانت‌دار مردم است، بلکه در برابر هرگونه تعرض به جان و نوامیس مردم ایستادگی می‌کند.

پلیس، از اساسی‌ترین بازوهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر اصلانی فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ظهر امروز در خطبه‌های پیش از نماز جمعه ارومیه باتبریک فرارسیدن هفته ناجا بیان کرد: امسال هفته ناجا با ایام محرم، ماه حماسه و شجاعت تقارن دارد، ماهی که حق با تمام مظلومیت در مقابل ظلم ایستادگی کرد.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی استان با رویکرد پیشگیرانه ضمن تعامل با ادارات، سازمانها و مشارکت مردم، اقدامات کلان انتظامی را از نقاط صفر مرزی تا مرکز شهر طراحی کرده است، افزود: سربازان نیروی انتظامی استان توانسته‌اند امنیت نسبی را در جغرافیای استان فراهم کنند.

اصلانی خاطرنشان کرد: در حوزه اقدامات و برخورد با جرائم و ارتقای احساس امنیت نیروی انتظامی استان، بیش از یک میلیون و صد هزار تماس تلفنی و حضوری از سوی مردم با پلیس استان صورت گرفت تا پلیس بتواند اقدامات بهتری در راستای ایجاد امنیت انجام دهد.

وی بااشاره به اینکه ۲۲ هزار و ۵۴۶ نفر در حوزه مواد مخدر اعم از معتادان، توزیع‌کنندگان و قاچاقچیان در استان دستگیر شدند، ادامه داد: در این راستا بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف گردید و ۶ هزار و ۱۵ عملیات نیز در برخورد با شبکه های قاچاق کالا صورت گرفت.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: بیش از صدها قبضه سلاح‌های شکاری و جنگی که توسط عناصر ضدانقلاب که قصد داشتند به داخل کشور وارد کنند، توسط مرزبانان غیور استان دستگیر شدند و بیش از ۲۵ باند سازمان‌یافته در این راستا دستگیر شدند.

وی اظهار کرد: بیش از ۸۱ درصد از سرقت‌های مهم و ۹۷درصد سرقت‌های عادی در استان با کمک و اطلاع‌رسانی از سوی مردم کشف گردید و همچنین در حوزه کنترل جاده‌های مواصلاتی استان و درون‌شهری اقدامات خوبی با رعایت قوانین از سوی مردم صورت گرفت و ۹ درصد کاهش تصادفات فوتی را داشتیم.

اصلانی گفت: امنیت یکی از نعمت‌های بی‌بدیل خداوند متعال بوده و در جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت اسلامی، امنیت از ویژگی‌های اساسی سازمان پلیس است، چرا که حفظ نوامیس، جان و مال مردم از سوی نیروهای انتظامی همت مضاعفی را می‌طلبد.

وی بااشاره به اینکه از ۱۳ مهر تا ۱۶ مهر به نام هفته ناجا نامگذاری شده است، افزود: «پلیس مقتدر، امین مردم» به‌عنوان شعار امسال انتخاب شده و پلیس و نیروی انتظامی همواره باید مظهر اقتدار، رأفت و مهربانی در جامعه بوده و یک یار مهربان در ذهن مردم باشند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی بابیان اینکه پلیس به عنوان یکی از اساسی‌ترین بازوهای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: همه پلیس را به عنوان سازمانی می‌شناسند که نه تنها امانت‌دار مردم است، بلکه در برابر هرگونه تعرض به جان و نوامیس مردم ایستادگی می‌کند.

وی اظهار کرد: از دید مقام معظم رهبری، آنچه مهم است توجه به مسئولیت حفظ نظم و امنیت کشور است و هدف از برگزاری هفته ناجا نیز رویکرد جامعه‌محوری داشته و نمایش توانمندی اقتدار نیروی انتظامی به مردم و ایجاد بسترهای لازم برای نقد و ارزیابی از سوی مردم است.

انتهای پیام

captcha