لازمه توسعه در همه عرصه‌ها امنیت مردم است
کد خبر: 3754203
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱

لازمه توسعه در همه عرصه‌ها امنیت مردم است

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در گیلان لازمه امنیت پایدار در جامعه را مشاركت آحاد مردم در تأمین نظم و امنیت عنوان كرد و گفت: امنیت مردم پایه، قوام و دوام یک جامعه و پیش شرط توسعه در تمامی عرصه‌‌هاست.

لازمه توسعه در همه عرصه‌ها امنیت مردم پایه است

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان روز گذشته، 16 مهر در دیدار با فرماندهان و جمعی از مسئولان انتظامی گیلان كه به مناسبت هفته ناجا صورت گرفت، با اشاره به شعار هفته نیروی انتظامی «پلیس مقتدر - امین مردم»، اظهار کرد: امانتداری یک اصل مهم در اجرای مأموریت‌های نیروی انتظامی است و مردم باید پلیس را ملجأ و پناهگاه خود بدانند.

امام جمعه رشت با اشاره به تنوع عرصه مأموریت‌های پلیس در جامعه، افزود: ما همه روزه شاهد تلاش جهادی كاركنان نیروی انتظامی برای خدمت به مردم هستیم و از تلاش‌های شبانه‌روزی شما عزیزان در برقرار نظم و امنیت جامعه قدردانی می‌كنیم.

وی با تاكید بر لزوم نظارت فرماندهان و مدیران بر عملكرد و رفتار نیروهای تحت امر خود، گفت: اقتدار پلیس در سایه تعالی رفتار كاركنان محقق می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی آشنایی پلیس با دانش و مهارت‌های كلامی و رفتاری را بسیار مهم قلمداد كرد و افزود: نیروی انتظامی با داشتن این دانش و مهارت می‌تواند ارتباط مؤثر و تنگاتنگی با آحاد جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها در تولید برنامه‌های موثر و فرهنگ‌سازی در جامعه افزود: خوشبختانه با اهتمام پلیس به راهكارهای اجتماعی و اقدامات فرهنگی، شاهد نتایج خوب و ثمربخشی در كاهش جرائم و افزایش اعتماد عمومی به نیروی انتظامی هستیم.

وی با بیان اینكه دقت و سرعت در اجرای مأموریت‌های پلیس از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، خاطرنشان كرد: داشتن این دو ویژگی در عین رعایت امانتداری و عدالت موجب افزایش محبوبیت پلیس و رضایتمندی مردم ‌می‌شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان لازمه امنیت پایدار در جامعه را مشاركت آحاد مردم در تأمین نظم و امنیت عنوان كرد و گفت: امنیت مردم پایه، قوام و دوام یک جامعه و پیش شرط توسعه در تمامی عرصه‌‌هاست.

 نقش بی‌بدیل مردم در تولید و حفظ امنیت
در ادامه سردار سرتیپ دوم پاسدار محمدرضا اسحاقی، نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارش عملكرد 6 ماهه فرماندهی انتظامی گیلان در سالجاری گفت: امروز اعتماد مردم به پلیس، بزرگ‌ترین پشتوانه نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به خدمات شبانه روزی پلیس‌ برای خدمت‌رسانی به مردم، گفت: وجود فرهنگ غنی در گیلان و برخورداری استان از مردمی قانونمدار و فهیم، همواره نیروی انتظامی را در ایجاد و حفظ امنیت جامعه كمک كرده است.

وی با تشریح شعار هفته نیروی انتظامی با عنوان «پلیس مقتدر - امین مردم» گفت: اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم، در صدر ماموریت‌های پلیس استان قرار دارد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به فرمایشات فرماندهی معزز كل قوا كه می‌فرمایند هیچ سازمانی همانند نیروی انتظامی در مقابل چشم مردم نیست، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیروی انتظامی را هم مظهر اقتدار و امنیت و هم مظهر رأفت و مهربانی می‌دانند و بر این اساس است كه پلیس در برخورد با مخلان نظم و امنیت، مقتدرانه و بدون اغماض برخورد می‌كند و در مواجهه با ضعفا و ستمدیدگان، رئوف و مهربان است.

سردار اسحاقی امنیت را یک سرمایه بزرگ برای هر كشور قلمداد كرد و گفت: امنیتی پایدار است كه محور و مبنای آن، اتكا به سرمایه‌های اجتماعی و همراهی و مشاركت مردم باشد.

این مقام انتظامی نقش مردم در تولید و حفظ امنیت را نقشی بی‌بدیل برشمرد و خاطرنشان كرد: رویكرد پلیس استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای تولید و حفظ امنیت است.

وی نقش شوراهای معتمد پلیس در قانونمداری و تعامل میان مردم و پلیس را بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: ده‌ها جلسه با نخبگان، اساتید و افراد داری جایگاه و وجاهت اجتماعی در حوزه آسیب‌ها، چالش‌ها و تهدیدات اجتماعی برگزار شده كه نتایج بسیار مثبتی نیز به همراه داشته است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینكه نیروی انتظامی به دنبال این است كه از همه ظرفیت‌های موجود در راه دستیابی به امنیت پایدار و آسایش عمومی استفاده كند، خاطرنشان كرد: پلیس باید همواره یک گام جلوتر از مجرمین و خلافكاران باشد تا بتواند از وقوع ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری كند.

انتهای پیام

captcha