خدمت‌رسانی 150 نفر از اعضای دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان‌رضوی به زائرین پیاده امام‌رضا(ع)
کد خبر: 3760234
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی 150 نفر از اعضای دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان‌رضوی به زائرین پیاده امام‌رضا(ع)

گروه فرهنگی- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه در عرصه خدمت‌رسانی به زائرین حضرت رضا(ع) همیشه این دغدغه از سوی دانشگاه احساس می‌شد که بخشی از حیطه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه جامع علمی‌ کاربردی خراسان‌رضوی مربوط به زوار حضرت رضا(ع) باشد، گفت: بر همین اساس بیش از 150 نفر از اعضای دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان‌رضوی تیم مستقر در موکب امام‌ حسن‌مجتبی(ع) هستند و ارائه خدمت خواهد کرد.

خدمت‌رسانی 150 نفر از اعضای دانشگاه علمی‌کاربردی خراسان‌رضوی به زائرین پیاده امام‌رضا(ع)مرتضی تشکری در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی، در ارتباط با مشارکت دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان‌رضوی برای خدمت‌رسانی به زائرین پیاده دهه آخر ماه صفر و حضور در موکب‌ بین راهی امام حسن‌مجتبی(ع) اظهار کرد: با تقاضا برای خدمت‌رسانی به زائرین امام رضا(ع) مواجه شدیم و فرصتی فراهم شد که دانشجویان و مدرسین مراکز علمی کاربردی با یک سبقه علمی، فرهنگی و خدماتی در این فضا قرار گیرند.

وی ادامه داد: بر همین اساس به عنوان مثال در حوزه مستندسازی، مراکز فرهنگ و هنر با دو تیم‌ 20نفره عکاس و فیلم‌بردار در این موکب حضور دارند و مسافت حدود پنج کیلومتر خلاف جهت زائرین حرکت کرده و از آن‌ها عکس و فیلم تهیه کرده و در صورت تمایل در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند و در نمایشگاه عکسی نیز این آثار به نمایش درخواهد آمد. همچنین در حدود 80 دانشجوی مرکز هلال‌احمر در بحث ماساژ و خدمات درمانی به زائرین خدمت‌رسانی می‌کنند.

تشکری اضافه کرد: ایجاد آتلیه عکاسی و فراهم آوردن فضاهای هنری و به عنوان مثال عکاسی از زائرین با نماد ضامن آهو و خطاطی بر روی لباس زائرین نیز از دیگر برنامه‌‌های پیش‌بینی شده برای این ایام توسط انشگاه جامع علمی کاربردی است.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی عنوان کرد: موضوع ثبت آمار و اطلاعات زائرین و پذیرش نیز از دیگر پیش‌بینی‌های ما برای ارائه خدمت به زائرین خواهد بود. در این حوزه قرار است پیمایش‌های محیطی توسط جامعه‌شناسان ما انجام شود و موضوعاتی مانند اینکه چه اقشار از لحاظ جامعه‌شناسی، با چه گرایش‌های فکری و انگیزشی و با چه طبقه اجتماعی در این پیاده‌روی حضور دارند، مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: همه هزینه‌های خدمت‌رسانی توسط دانشگاه و گاهی توسط خیرین تامین می‌شود و حضور دانشجویان نیز کاملا داوطلبانه است. همچنین اولین سالی است که به صورت مستقل این دانشگاه برای ارائه خدمت به زائرین در یک موکب حضور پیدا می‌کند و فعالیت مشخصی به عنوان جمعیت دانشجویی را دنبال می‌کند.

تشکری در ادامه با بیان اینکه در بین قشر جوان با خلا‌های فرهنگی و کمبود معنویت روبرو هستیم و این نوع حرکت‌های بزرگ مذهبی بسیار تاثیرگذار خواهد بود، بیان کرد: دانشجویان با حضور در این مکان، حال و هوای مذهبی را تجربه می‌کنند و این تجربیات در قالب هسته‌های معرفتی و فعالیت‌های دینی شکل گرفته و به مراکز آموزشی منتقل می‌شود و بسیار ارزش‌مند خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی بیان کرد: همچنین برای اولین بار دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان‌رضوی، میزبان حدود 200 زیارت اولی‌ با عنوان طرح «مهربانی‌ترین سلام» که تا به امروز به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند، خواهند بود و در فاصله دو نیم سال تحصیلی در مشهد حضور پیدا می‌کنند.

captcha