مردم پیوند ناگسستنی با مکتب الهی دارند
کد خبر: 3776728
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۹

مردم پیوند ناگسستنی با مکتب الهی دارند

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه چالدران با اشاره به استفاده از رنگ سبز در سال ۸۸ که منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت و سادات است، یادآور شد: مردم پیوند ناگسستنی با مکتب الهی دارند، دشمنان و منافقان در واقع با استفاده از این رنگ خاص، اعتقادات مردم را نشانه رفته بودند و می‌خواستند به نام سادات، مردم را فریب دهند.

منافقان در فتنه 88، اعتقادات مردم را نشانه رفته بودند

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر آقایی، امام جمعه چالدران‌ در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه در 9 دی سال 88 عده‌ای به نام تقلب در انتخابات با بهانه‌جویی، فتنه ایجاد کردند، افزود: حوادث سال 88 کارشکنی‌های بسیاری را در نظام رقم زده و خسارت‌های فراوانی را به بار آورد.
مردم پیوند ناگسستنی با رهبری و مکتب الهی دارند
وی ادامه داد: طبق برآوردهایی که صورت گرفته بود بیش از 15 هزار میلیارد تومان خسارت و ضربه به اموال مردم در پی فتنه 88 در کشور زده شد، ولی حضور چشمگیر و میلیونی مردم در 9 دی، مولفه‌های اساسی انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی با اشاره به اینکه مردم پیوند ناگسستنی با رهبری و مکتب الهی دارند، خاطرنشان کرد: مردم ایران همواره با روحیه انقلابی و ملی خود در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده‌اند و اجازه دخالت بیگانگان را در امور اسلامی نخواهند داد.
وی اظهار کرد: حماسه 9 دی در واقع سیلی محکمی به دشمنان داخلی و خارجی کشور بود و دشمنان در پی این بودند تا نسل سوم را از انقلاب روی‌گردان کنند ولی حماسه 9 دی را همین نسل سوم رقم زدند.
امام جمعه چالدران با اشاره به اینکه طبق برآوردهای صورت گرفته 50 میلیون نفر از مردم کشور در خلق حماسه 9 دی شرکت داشتند، تصریح کرد: اعتقادات دینی مردم نقش بسیار پررنگی در خلق این حماسه برعهده داشت و قطعا اگر مردم معتقد و باایمان نبودند، چنین حماسه میلیونی خلق نمی‌شد.
وی با اشاره به استفاده از رنگ سبز در سال 88 که منتسب به اهل بیت عصمت و طهارت و سادات است، یادآور شد: دشمنان و منافقان در واقع با استفاده از این رنگ خاص، اعتقادات مردم را نشانه رفته بودند و می‌خواستند به نام سادات، مردم را فریب دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین آقایی گفت: حماسه 9 دی ماه سال 88 یک حماسه جاودان در قلب تاریخ انقلاب اسلامی و خط بطلانی بر اندیشه های شوم دشمنان نظام جمهوری اسلامی بود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که جوانان راهگشا و مشکل‌گشا هستند، باید با مطالعه و تحقیق در رابطه با این حماسه بیشتر آشنا شوند.
ولایت فقیه، مجری اوامر الهی است
وی بیان کرد: ولایت فقیه، مجری اوامر الهی بوده و مسئولان وظیفه دارند آرمان‌های انقلاب و مفاهیم آن را به جوانان انتقال دهند و همگان دیدیم که در شعارهای فتنه سال 88، منافقان اصل ولایت فقیه را زیر سوال می بردند و از این رو اصل ولایت فقیه باید برای جوانان تبیین شود.
امام جمعه چالدران افزود: قانون اساسی کشور ما برگرفته از قرآن و روایات بوده و این قانون باید توسط آموزش و پرورش و دانشگاهها برای دانش‌آموزان و دانشجویان تبیین شود تا با مبانی قانون اساسی آشنایی داشته باشند و در هیچ کجای جهان نمی‌توان چنین قانونی را یافت که تا این حد به حقوق بشر توجه داشته باشد.
انتهای پیام

captcha