دوازده فروردین؛ ریشه تمامی مناسبت‌های انقلاب اسلامی
کد خبر: 3800154
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۲

دوازده فروردین؛ ریشه تمامی مناسبت‌های انقلاب اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه خوی با بیان اینکه روز ۱۲ فروردین، ریشه و مادر تمامی مناسبت‌های انقلاب اسلامی است، گفت: این روز یکی از بزرگترین و سرنوشت‌سازترین حوادث در تاریخ سیاسی کشور و ملت متعهد، انقلابی و شهیدپرور ایران است.

دوازده فروردین؛ ریشه تمامی مناسبت‌های انقلاب اسلامی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۸ فروردین ماه، در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی با موضوع ۱۲ فروردین و مبعث رسول اکرم در این شهرستان، اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین، ریشه و مادر تمامی مناسبت‌های انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: این روز یکی از بزرگترین و سرنوشت‌سازترین حوادث در تاریخ سیاسی کشور و ملت متعهد، انقلابی و شهیدپرور ایران است که همچنان در تاریخ این کشور باقی خواهد ماند و نسل‌های بعدی به این حماسه بزرگ اجداد خود افتخار خواهند کرد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکوری تصریح کرد: این روز در اوج غربت اسلام و مسلمانان در سطح جهان، بلکه در اوج انزوای ادیان آسمانی، توسط پیروان مکتب‌های ساخته دست بشر اتفاق افتاد و تمامی معادلات و محاسبات جهان‌خواران را بهم ریخت.
وی با اشاره به مبعث پیامبر بزرگوار خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی جوامع اسلامی در جهان امروز، دور افتادن از فرهنگ بعثت است، چون اگر مسلمانان فلسفه بعثت پیامبر بزرگوار اسلام و سایر پیامبران را به‌خوبی درک کنند، مبتلا به این همه مصائب نخواهند بود.
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به فلسفه بعثت پیامبران، تعلیم و تربیت مردم، اقامه قسط و عدل، آزادی انسان‌ها از قید اسارت و استبداد حاکمان جور، خارج ساختن مردم از ظلمات، بشارت و اندرز، اتمام حجّت برای بشر، رفع اختلافات جوامع، تذکر و یادآوری نسبت به فطریات و دعوت به حیات و زندگی انسانی از جمله فلسفه‌های بعثت انبیا از دیدگاه قرآن برشمرد.
انتهای پیام

captcha