رشد ۳۸ برابری بازدیدكنندگان از مجموعه پایگاه ملی حسنلوی نقده
کد خبر: 3800507
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸

رشد ۳۸ برابری بازدیدكنندگان از مجموعه پایگاه ملی حسنلوی نقده

گروه فرهنگی - سرپرست مجموعه پایگاه ملی حسنلو از رشد ۳۸ برابری بازدیدکنندگان در ایام نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: این مجموعه یکی از مهمترین سایت‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.

رشد ۳۸ برابری بازدیدكنندگان از مجموعه پایگاه ملی حسنلوی نقده

حسن شیری، سرپرست مجموعه پایگاه ملی حسنلو، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد : از زمان آغاز طرح خدمات سفر نوروزی، از 25 اسفند سال 97 تا 10 فروردین سال 98 حدود 1850 نفر از این مجموعه بازدید نموده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 38 درصدی برابر بوده که از این تعداد 4 نفر آن گردشگران خارجی از کشورهای مختلف هستند.
شیری با اشاره به اقدامات انجام‌یافته در طول سال جهت معرفی محوطه تاریخی حسنلو، افزود: برگزاری برنامه‌های متنوع مانند نوروزگاه، معرفی بیشتر اثر در رسانه‌ها و عموم مردم، توزیع بروشورهای متنوع و رایگان در محل، مستقر نمودن راهنمایان گردشگری، نصب تابلوها و بیلبوردهای معرفی اثر در جاده‌های اصلی منتهی به آن از مهمترین اقدامات بوده است.
وی ادامه داد: این اقدامات انجام گرفته مهمترین دلایل جذب و افزایش گردشگر بوده که امیدواریم با این اقدامات صورت گرفته، روند صعودی افزایش گردشگر در سالهای آتی نیز ادامه داشته باشد.
شیری تصریح کرد: این مجموعه یکی از مهمترین سایت‌های باستانی کشور است که قدیمی‌ترین لایه آن در حدود 8000 سال قدمت داشته و از نظر معماری نیز دارای جایگاه ویژه‌ای است.
گفتنی است، کشف جام زرین حسنلو در سال 1337 یکی از مهمترین اکتشافات علمی و از نادرترین آثار تاریخی، دینی و هنری دنیای باستان است که باعث شهرت جهانی این محوطه شده است، این اثر نفیس با 950 گرم وزن و 3000 سال قدمت در موزه ملی ایران نگهداری می‌شود.
انتهای پیام

captcha