آموزش ۲۵۰۰ «پیام‌آور ایثار» در کشور
کد خبر: 3824226
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

آموزش ۲۵۰۰ «پیام‌آور ایثار» در کشور

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره پیام‌آوران ایثار گفت: دو هزار و ۵۰۰ نفر از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در کل کشور در قالب «پیام‌آوران ایثار» تحت آموزش قرار گرفتند که دوره‌های فن بیان، سخنوری و ... را برای این افراد برگزار کردیم.

آموزش 2500 نفر «پیام‌آور ایثار» در سطح کشور

به گزارش ایکنا از کردستان، حمید اعتماد، رئیس اداره پیام‌آوران ایثار سازمان بنیاد شهید کشور در کارگاه آموزشی پیام‌آوران ایثار استان کردستان که امروز، 12 تیرماه در مجتمع ایثار برگزار شد، اظهار کرد: اداره «پیام‌آوران ایثار» از سال 90 زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کشور راه‌اندازی شد.

وی افزود: با توجه به حضور پررنگ ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا در اجتماع «پیام‌آوران ایثار» به این نتیجه رسیدیم که بیان خاطرات و سبک زندگی این گروه از جامعه ایثارگری از زبان و بیان خودشان بسیار تأثیرگذارتر خواهد بود.

رئیس اداره پیام‌آوران ایثار سازمان بنیاد شهید کشور بیان کرد: در این راستا سه دوره آموزشی برای داوطلبان شامل مقدماتی که در استان‌های مختلف برگزار شد، دوره تکمیلی در تهران و دوره تلفیقی برگزار شد.

وی بیان کرد: دو هزار و 500 نفر از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در کل کشور در قالب «پیام‌آوران ایثار» تحت آموزش قرار گرفتند که دوره‌های فن بیان، سخنوری و ... را برای این افراد برگزار کردیم.

اعتماد افزود: پیام‌آوران ایثار بعد از آموزش‌های لازم برای انجام کار روایتگری سبک زندگی ایثارگران و شهدا در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، ارگان‌ها و کاروان‌های راهیان نور حضور یافته و به امر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازند.

وی ادامه داد: هم اکنون برای کاروان‌های راهیان نور از ظرفیت‌های بومی هر استان بهره می‌بریم و راویان ما در تمام طول مسیر کاروان را همراهی می‌کنند و روایت روزهای جنگ را از دیدگاه الگوسازی روش زندگی و خاطرات بازگو می‌کنند و به تمامی سؤالات مسافران پاسخ می‌دهند.

رئیس اداره پیام‌آوران ایثار سازمان بنیاد شهید کشور افزود: در روزگار کنونی که دنیا در حال جنگ نرم است یکی از سلاح‌های مناسب برای مقابله و پیروزی در این جنگ بهره بردن از فرهنگ ایثار و شهادت در همه ارکان زندگی و پرورش جوانان است.

وی با اشاره به پذیرش جدید پیام‌آوران ایثار بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به سایت پیام‌آوران ایثار مراجعه کرده و یا در دفتر نمایندگی پیام‌آوران ایثار مراجعه و عضور این اجتماع شوند.

اعتماد یادآور شد: ما در مؤسسه «پیام‌آوران ایثار» پس از اینکه راوی‌ به مدرسه یا همراه با کاروانی اعزام می‌شود از دو طریق مکتوب و منطوق بازخورد فعالیت راوی را بررسی و به کمک پرسشنامه میزان تأثیرگذاری روایتشان را مطالعه می‌کنیم و سعی می‌کنیم که به گونه‌ای به آنها آموزش دهیم که تأثیر عمیق و مؤثری بر مخاطبشان داشته باشد.
انتهای پیام

captcha