خدمت به مردم؛ از مهم‌ترین معروفات جامعه امروز
کد خبر: 3824475
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹

خدمت به مردم؛ از مهم‌ترین معروفات جامعه امروز

گروه اجتماعی ـ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منكر فارس معتقد است كه با توجه به وضعیت زمان كنونی، خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین معروفاتی است که باید مسئولان نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

خدمت به مردم؛ از مهم‌ترین معروفات جامعه امروز

به گزارش ایكنا از فارس، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهر امروز، 13 تیرماه با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این شهرستان برگزار شد.
سلیمان مهدوی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این جلسه با بیان اینکه مهم‌ترین برنامه این ستاد در سال 98 امر به معروف مدیران و مسئولان است، گفت: معروفی که به آن تاکید زیاد داریم قانون‌مداری و اجرای صحیح قانون به ویژه قانون مرتبط با اقدامات فرهنگی است و باید متولیان امر فرهنگی انجام می‌دادند که متاسفانه نظارت شایسته‌ای نسبت به اجرای قوانین صورت نگرفته است.
وی یادآور شد: این نظارت به عهده دستگاه‌های نظارتی از قبیل ستاد امر به معروف و نهی از منكر، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی است.
مهدوی تأكید كرد: باید به دنبال مطالبه‌گری بیشتر مردم از مسئولان با توجه به آموزش بیشتر مردم نسبت به شناخت قوانین جاری کشور باشیم تا نظارت مردم بر حاکمیت که در اسلام بیان شده است، با اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر اتفاق بیافتد.
وی افزود: با توجه به وضعیت زمان حال حاضر خدمت به مردم یکی از مهم‌ترین معروفاتی است که باید مسئولان نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشند. اگر این خدمت‌ها ملموس‌تر از گذشته باشد، مردم نیز در عرصه‌های مختلف نسبت به معروفات و منکرات تمکین می‌كنند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس با بیان اینكه امر به معروف مسئولان، عملکرد صحیح و مطابق با قوانین اسلامی است،‌ گفت: اگر در جامعه‌ای مدیر و مسئولی عملکرد صحیح و مطابق با قانون و شرع داشته باشد و به جای رابطه ضابطه عمل کند، استفاده صحیح و قانونی از اموال بیت‌المال داشته باشد و به فرایض دینی اهتمام داشته باشد خود امر به معروف و نهی از منکر است.
مهدوی بیان كرد: امر به معروف سیستم نظارتی است برای مردم و حاکمیت که هم مردم به عوامل حاکمیت تذکر دهند و عوامل حاکمیت هم به مردم متذکر شوند.
وی گفت: مراحل و مراتب امر به معروف و نهی از منکر بسیار گسترده است که از امور قلبی شروع می شود و به امور قهریه ممکن است ختم شود و حتی در بعضی جاها ممکن است با هزینه کرد جان، مال، آبرو همراه باشد.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه حکم عباس رضایی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان مهر به‌عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان مهر اعطا شد.
انتهای پیام

captcha