متهمان قتل یک نزاع در مهاباد از سوی اولیای دم بخشیده شدند
کد خبر: 3824578
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱

متهمان قتل یک نزاع در مهاباد از سوی اولیای دم بخشیده شدند

گروه اجتماعی - مراسم نشست مصالحه و رضایت دو خانواده که سال گذشته در یک نزاع بر سر اختلافات ملکی موجب قتل دو برادر از یک خانواده شده بود، با حضور رئیس دادگستری مهاباد، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان تشکیل شد که با گذشت اولیای دم از حق خود، متهمان به قتل از چوبه‌دار نجات یافتند.

متهمان قتل یک نزاع در مهاباد از سوی اولیای دم بخشیده شدند

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مراسم نشست مصالحه و رضایت دو خانواده که سال گذشته در یک نزاع بر سر اختلافات ملکی موجب قتل دو برادر از یک خانواده شده بود، با حضور رئیس دادگستری مهاباد، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، برخی از روحانیان، سران طوایف، معتمدین، مسئولین شهری و فعلان مدنی، صبح امروز، ۱۴ تیر ماه در سالن فرمانداری تشکیل شد که با گذشت اولیای دم از حق خود، متهمان به قتل از چوبه‌دار نجات یافتند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غفار نظامیان، رئیس دادگستری مهاباد در این مراسم اظهار کرد: این دو خانواده در یکی از روستاهای مهاباد به دلیل اختلافات بر سر زمین و آب چشمه پرونده‌های متعددی در دادگستری داشتند که در سال گذشته احکام قطعیت یافت و به اجرا گذاشته شد، اما متاسفانه با بالا گرفتن اختلافات، نزاع و درگیری بین دو خانواده صورت گرفت که در این بین دو برادر از یک خانواده کشته شدند.
رئیس دادگستری مهاباد با اشاره به اینکه جنبه عمومی جرم برای متهمان اجرا خواهد شد، گفت: در این راه از طرف روحانیان، ریش‌سفیدان شهرستان‌های مهاباد، سردشت و شهر ربط در جهت برقراری صلح و سازش تلاش‌های بسیاری شد که اکنون به این نتیجه مطلوب توانستیم برسیم.
نظامیان در پایان سخنان خود از تمامی اصحاب رسانه خواست تا در انتشار و پوشش خبری این‌گونه اخبار نهایت تلاش خود را داشته باشند تا شاید با تشویق مردم برای صلح و سازش این اخلاق حسنه را در بین مردم زنده کرده و زمینه برای صلح و سازش سایر پرونده‌ها نیز فراهم شود.
انتهای پیام

captcha