عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است
کد خبر: 3831804
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه خوی با اشاره به اینکه آرامش، عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است، گفت: موضوعات مربوط به ازدواج بسیار گسترده بوده و رسول خدا(ص) فرموده‌اند که هرکس از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند بدگمان شده است، زیرا خداوند مى‌فرماید اگر تهیدست باشند، خداوند آنان را از فضل خود، بى‌نیاز مى‌کند.

عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضی شکوری، امام جمعه خوی، ظهر امروز، ۱۱ مردادماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی، با اشاره به اینکه آرامش، عفت و سلامت جامعه در گرو ازدواج است، اظهار کرد: موضوعات مربوط به ازدواج بسیار گسترده بوده و رسول خدا(ص) فرموده‌اند که هرکس از ترس فقر ازدواج نکند، به خداوند بدگمان شده است، زیرا خداوند مى‌فرماید اگر تهیدست باشند، خداوند آنان را از فضل خود، بى‌نیاز مى‌کند.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که غرب برای خشونت‌طلب بودن اسلام و مسلمانان روی آن بسیار تأکید کرده و شعار می‌دهد، تلفات جنگ‌های صدر اسلام و عصر حضرت رسول خدا(ص) است.

شکوری افزود: بر اساس تحقیقات محققان روی منابع متعدد تاریخی تمامی جنگهای پیامبر(ص) دفاعی بوده و ایشان شروع‌کننده هیچ جنگی نبوده و در میان کشته‌های دشمن به‌وسیله مسلمانان هیچ کودک و زنی وجود نداشته و تمامی کشته‌های جنگ‌ها در طول سال دوم هجرت الی سال هشتم هجرت در جنگ‌های بدر، احد، خندق، بنی قریضه، بنی‌المصطلق، خیبر، موته، فتح مکه و حنین بوده است.

وی با اشاره به اینکه شجاعت، انسان را در برابر دشمن و مشکلات شکست‌ناپذیر می‌سازد، خاطرنشان کرد: شجاعت به‌عنوان یکی از فضایل اخلاقی بوده و علمای اخلاق برای شجاعت مراتبی ذکر کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به پیروزی بر دشمن در میدان جنگ، چیره‌شدن بر هوای نفس خویش، غلبه بر مشکلات در فراز و نشیب زندگی دنیا و در نهایت چیرگی بر صفات ناپسند و تخلف بر فضایل اشاره کرد.

امام جمعه خوی با تسلیت روز شهادت حضرت امام محمدتقی جوادالائمه(ع) گفت: ارکان توبه حقیقی از دیدگاه امام جواد(ع) بر چهار پایه استوار بوده که شامل پشیمانی در دل، آمرزش‌خواهی به زبان، عمل کردن با اعضای بدن و تصمیم بر بازنگشتن به گناه است.
انتهای پیام

captcha