خانواده؛ زیربنای جوامع و منشأ تمدن‌ها
کد خبر: 3832316
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۱

خانواده؛ زیربنای جوامع و منشأ تمدن‌ها

گروه اجتماعی ــ امام جمعه پیرانشهر با اشاره به اینکه خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است، گفت: خانواده همواره به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در تاریخ بشر بوده است.

خانواده؛ زیربنای جوامع و منشا فرهنگ‌ها و تمدن‌ها

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه امروز جوانان با تأسی از فرهنگ غرب نمی‌توانند به یک نفر مقید باشند، اظهار کرد: متأسفانه روابط متعدد که از سوی دنیای غرب درحال تبلیغ بوده، در میان جوانان بسیار شایع شده و همین امر حتی بعد از ازدواج نیز نمود یافته و فرد نمی‌تواند به زندگی و همسر خود پایبند باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان به‌دلیل ترس از دست دادن استقلال و آزادی دوران مجردی رغبتی به ازدواج و تشکیل خانواده ندارند، بیان کرد: سریال‌های ماهواه‌ای و فضای مجازی موجب عادی جلوه دادن روابط متعدد زن و مرد شده و متأسفانه این فرهنگ غلط به‌خوبی در جامعه ما نیز نهادینه می‌شود که باید مسئولان نسبت به مقابله با آن اقدامات جدی انجام دهند.

محمودی با تأکید بر اینکه مبلغان و روحانیان باید زیبایی‌های ازدواج و تعهد به همسر را برای جوانان تبیین کنند، تصریح کرد: متأسفانه امروز دیگر خبری از ازدواج‌های ساده گذشته نیست و تجمل‌گرایی و چشم و هم‌چشمی موجب برهم‌خوردن بسیاری از زندگی‌ها شده و دیگر دختر و پسر جوانی که قصد تشکیل خانواده دارند، هیچ تلاشی برای زندگی خود نمی‌کنند.

وی یادآور شد: فرهنگ غرب در مواجهه با نهاد خانواده و ازدواج به‌قدری غلط است که حتی بسیاری از دانشمندان دنیای غرب نیز با آن مخالف بوده و بر تحکیم بنیان خانواده و تعهد بین زن و مرد تأکید دارند و معتقد هستند که آزادی در رابطه با مسائل جنسی، اشاعه فساد و بی‌بندوباری را به‌دنبال دارد.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه خانواده اولین هسته جامعه محسوب می‌شود، تأکید کرد: اگر هسته جامعه نابود شده و بنیان خانواده فرو بریزد، تأثیرات آن در کل جامعه و تمامی افراد جامعه نمود پیدا خواهد کرد و از این‌رو دولت و مسئولان باید در امر ازدواج و تشکیل خانواده و تحکیم این بنیان عزم جدی و راسخ داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است، گفت: خانواده همواره به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و زیربنای جوامع و منشأ فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در تاریخ بشر بوده است.
انتهای پیام

captcha